DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) çaldığı, söylediği ve dinlediği çeşitli müzik yapıtlarının biçimlerini kavrayarak analiz edebilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çeşitli müzik eserlerinin biçimsel kuruluşlarını öğrenebilmesi ve analiz edebilmesi |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin Kavramı. Rondo Formu analizleri. | 2. Hafta | Varyasyon formları. Tema ve Varyasyonlar. | 3. Hafta | Ostinato Varyasyonlar ? Bas, Passacaglia ve Chaconne. | 4. Hafta | Füg formu ve temel kontrpuan teknikleri. | 5. Hafta | Füg - Sergi. | 6. Hafta | Füg - Episode, orta girişler ve final. | 7. Hafta | FüG formu ile bağlantılı diğer formlar. | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Sonat Formu ve tarihsel planı. | 10. Hafta | Sonat formu - Giriş ve Sergi. | 11. Hafta | Sonat formu - Gelişme, Yeniden Sergi ve Koda. | 12. Hafta | Sonatina ve Sonat-Rondosu formu. | 13. Hafta | Senfonik eserlerde Sonat formu. | 14. Hafta | Dönem ödevi - Sonat analizi. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Müzikte Biçimler, İlhan Usmanbaş. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 12 | 1 | 12 | Danışmanla Toplantı | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 92 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |