Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM VE SİYASET SİBU453 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Kıvılcım Romya Bilgin
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrencilerin kitle iletişim süreci ve kitle iletişim endüstrileri hakkındaki bilgi ve anlayışlarını artırmak.
2) Öğrencilerin, anlam yaratmak için bu endüstrilerle ve medya içeriğiyle nasıl etkileşime girdiklerine dair farkındalıklarını artırmak.
3) Öğrencilerin daha yetenekli ve bilgili medya içeriği ve politika tüketicileri olmalarına yardımcı olmak.
4) Öğrencilerin iletişim, kitle iletişimi, kültür,toplumda yaşayanlar ve siyasi yapı arasındaki ilişkilere dair anlayışlarını geliştirmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMIBu ders, kitle iletişim araçlarının çağdaş yaşam ve toplum üzerindeki etkisini ve etkisini incelemektedir. Ders, medyanın tarihsel gelişiminin yanı sıra güncel gelişmeleri ve sorunları da kapsamaktadır. Ders çalışması, ders metninden haftalık bölüm okumalarını, kısa sınavları ve yazma ve düşünme gerektiren çevrimiçi tartışma forumlarına düzenli katılımı içerecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş - Kuram ve İletişim Çalışmaları s.4-16
2. Hafta Kitle İletişim Kuramında Tarihsel Gelişmeler s.16-53
3. Hafta Kitle İletişim Kuramına Birey Perspektifi s. 53-87
4. Hafta Kitle İletişim Kuramına Birey Perspektifi s. 53-87
5. Hafta Kitle İletişim Kuramına Sosyolojik Bakış s. 87-120
6. Hafta SINIF ÇALIŞMASI - 1
7. Hafta Uluslararası İletişim Kuramları pp. 150-170
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Politikacıları Satmak ve Şöhret Yaratmak - s. 172-193
10. Hafta Siyasi Politikaları ve İnançları Satmak - s. 194-209
11. Hafta SINIF ÇALIŞMASI - 2
12. Hafta Savaş Satmak/Barış Satmak - s. 210-237, Medya ve Terörizm - s. 238-251
13. Hafta Medya ve Dış İlişkiler - s. 252-270
14. Hafta Gözden Geçirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRosenberry J. and Vicker, L. (2021) Applied Mass Communication Theory, Routledge, New York.
Louw, E. (2010) The Media and Political Process, SAGE, London.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev430
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11010
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1      X  
P2       
P3  X   X   X  
P4       
P5  X      
P6  X   X   X  
P7  X      
P8       
P9       
P10       
P11      X  
P12       
P13