DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Kıvılcım Romya Bilgin
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrencilerin kitle iletişim süreci ve kitle iletişim endüstrileri hakkındaki bilgi ve anlayışlarını artırmak. 2) Öğrencilerin, anlam yaratmak için bu endüstrilerle ve medya içeriğiyle nasıl etkileşime girdiklerine dair farkındalıklarını artırmak. 3) Öğrencilerin daha yetenekli ve bilgili medya içeriği ve politika tüketicileri olmalarına yardımcı olmak. 4) Öğrencilerin iletişim, kitle iletişimi, kültür,toplumda yaşayanlar ve siyasi yapı arasındaki ilişkilere dair anlayışlarını geliştirmek.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur. |
DERS TANIMI | Bu ders, kitle iletişim araçlarının çağdaş yaşam ve toplum üzerindeki etkisini ve etkisini incelemektedir. Ders, medyanın tarihsel gelişiminin yanı sıra güncel gelişmeleri ve sorunları da kapsamaktadır. Ders çalışması, ders metninden haftalık bölüm okumalarını, kısa sınavları ve yazma ve düşünme gerektiren çevrimiçi tartışma forumlarına düzenli katılımı içerecektir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş - Kuram ve İletişim Çalışmaları s.4-16 | 2. Hafta | Kitle İletişim Kuramında Tarihsel Gelişmeler s.16-53 | 3. Hafta | Kitle İletişim Kuramına Birey Perspektifi s. 53-87 | 4. Hafta | Kitle İletişim Kuramına Birey Perspektifi s. 53-87 | 5. Hafta | Kitle İletişim Kuramına Sosyolojik Bakış s. 87-120 | 6. Hafta | SINIF ÇALIŞMASI - 1 | 7. Hafta | Uluslararası İletişim Kuramları pp. 150-170 | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Politikacıları Satmak ve Şöhret Yaratmak - s. 172-193 | 10. Hafta | Siyasi Politikaları ve İnançları Satmak - s. 194-209 | 11. Hafta | SINIF ÇALIŞMASI - 2 | 12. Hafta | Savaş Satmak/Barış Satmak - s. 210-237, Medya ve Terörizm - s. 238-251 | 13. Hafta | Medya ve Dış İlişkiler - s. 252-270 | 14. Hafta | Gözden Geçirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Rosenberry J. and Vicker, L. (2021) Applied Mass Communication Theory, Routledge, New York. Louw, E. (2010) The Media and Political Process, SAGE, London. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 4 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |