DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Yelda Hatice Ongun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) ABD dış politikasını ayrıntılı biçimde öğrenir. 2) II. Dünya Savaşı sonrası düzenin ABD, İngiltere ve diğer ana güçler tarafından nasıl oluşturulduğunu öğrenir. 3) ABD dış politikasının temellerini anlar. 4) Savaş sonrası dünya düzenini oluşturmak amacıyla kurulan dört ana küresel kurumun temel özelliklerini tanımlar. 5) ABD'nin Irak'ın demokratikleştirilmesi yolundaki beş iddiasını tanımlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur. |
DERS TANIMI | Bu derste 20. yüzyıl Amerikan Dış Politikasının köklerine inilerek günümüze kadarki gelişimi incelenecektir. ABD`yi içeren büyük askeri çatışmalar ve ABD`nin dış ilişkileri, Soğuk Savaş, Kore Savaşı, Vietnam Savaşı, Orta Doğu`daki çatışmalar, Terörizm savaşı ve Irak`taki rejim değişikliliği bağlamında ele alınacaktır. Derste ABD`nin 21. yüzyılın tek süpergücü olarak dünyadaki büyük güçlerle ve yükselen güçlerle olan güncel ilişkileri de incelenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Tepedeki Şehir ve Açık Kader | 2. Hafta | II. Dünya Savaşı'ndan Çıkış | 3. Hafta | Sağuk savaşın başlangıcı | 4. Hafta | Truman Doktrini ve Marshall Planı | 5. Hafta | Soğuk Savaş ve kısıtlama politikası | 6. Hafta | Kore savaşı | 7. Hafta | Eisenhower doktrini ve dönemi | 8. Hafta | Kennedy ve yeni öncüler | 9. Hafta | Ara sınav | 10. Hafta | Vietnam Dönemi. Nixon ve Vietnam savaşı'nın sonu | 11. Hafta | ABD ve Ortadoğu | 12. Hafta | Carter dönemi ve insan hakları | 13. Hafta | Ronald Reagan ve Şeytan İmparatorluğu | 14. Hafta | Körfez bölgesindeki ABD, Özet |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Stephen E. Ambrose and Douglas G. Brinkley: Rise to Globalism: American Foreign Policy Since 1938. New York: Penguin Books, l997. William Blum: Rogue State. London: Zed Books, 2002.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1,15 | 1,15 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 152,15 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,07 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |