Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kamu politikası kavramı ve bu politikaların gündelik hayatlarını nasıl etkilediği konusunda bilgi sahibi olur. 2) Kamu politikası sürecinin nasıl işlediği ve politikaların oluşturulma ya da uygulanma aşamalarında nasıl analiz edileceğini öğrenir. 3) Politika süreci ve analizi neticesinde karar verme yöntemlerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMI
Bu ders, mevcut sosyal, ekonomik ve siyasal ortamda politikaların nasıl oluşturulduğunu, uygulandığını, değerlendirildiğini ve sorumlu tutulduğunu inceler. Ders, politika analizine yönelik teorileri ve yaklaşımların anlaşılmasını teşvik etmek ve öğrencinin uluslararası ilişkiler ve kamu yönetimi alanlarında politika analizi uygulamasında yer alan beceriler hakkında çalışma bilgisi edinmesine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kamu politikası nedir? Temel kavramlar ve kamu politikalarının farklı bağlamları.
2. Hafta
Politika sürecinde yer alan resmi ve gayriresmi kurumsal ve siyasal aktörler.
3. Hafta
Kamu politikası kuramları.
4. Hafta
Kamu politikalarının sınıflandırılması
5. Hafta
Sorun tanımlama ve gündem oluşturma
6. Hafta
İktidar, kamu politikalarında güç kullanımı ve çıkar grupları.
7. Hafta
Ara sınav.
8. Hafta
Politikaların meşrulaştırılması ve politika araçları.
9. Hafta
Politikaların uygulanması.
10. Hafta
Politikaların değerlendirilmesi ve politika değişikliği.
11. Hafta
Politika süreci modelleri.
12. Hafta
Politika analizi, araçları ve aşamaları.
13. Hafta
Analiz yöntemine karar vermek.
14. Hafta
Düzgün bir analizin resmi ve gayriresmi aktörlere katkıları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gerekli Okumalar Birkland, Thomas A. (2005). An Introduction to the Policy Process. Theories, Concepts, and Models of Public Policy Making. 2nd Edition. New York: M. E. Sharpe. Ek Okumalar Hogwood, Brian & Lewis Gunn (1997). 'Why Perfect Implementation is Unattainable', in The Policy Process: A Reader. Essex: Prentice Hall/Harvester Wheatsheaf (217-225). Jenkins, Bill (1997). 'Policy Analysis: Models and Approaches', in The Policy Process: A Reader. Essex: Prentice Hall/Harvester Wheatsheaf (30-52). Kraft, Scott R. Furlong (2007). Public Policy. Politics, Analysis, and Alternatives. 2nd Edition. Washington: CQ Press. Minogue, Martin (1997). 'Theory and Practice in Public Policy and Analysis', in The Policy Process: A Reader. Essex: Prentice Hall/Harvester Wheatsheaf (10-29). Sabatier, Paul, A. (1997). 'Top-Down and Bottom-Up Approaches to Implementation Reserach', in The Policy Process: A Reader. Essex: Prentice Hall/Harvester Wheatsheaf (272-295). Smith, Gilbert & David May (1997). 'The Artificial Debate Between Rationalist and Incrementalist Models of Decision Making', in The Policy Process: A Reader. Essex: Prentice Hall/Harvester Wheatsheaf (163-174).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Proje
1
20
Devam
1
10
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ