DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Süleyman Sezgin Mercan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkiye'nin Avrupa Birliği (AB) ile bütünleşme sürecini öğrenir. 2) Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerini Osmanlı döneminden günümüze kadar öğrenir. 3) Üyelik müzakere sürecini anlar. 4) İlişkileri bilimselliğe dayanarak değerlendirir. 5) Yaptığı röportaj sayesinde paydaşlarla iletişime geçme olanağını bulur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur. |
DERS TANIMI | Bu derste Türkiye`nin Avrupa Birliği (AB) ile bütünleşme süreci incelenecektir. Türkiye - AB ilişkilerinin, tarihsel, siyasal, kültürel, ekonomik ve sosyal yönleri dersin konuları arasındadır. Ayrıca Türkiye - Avrupa-Birliği bütünleşmesinin sınırları ve olanakları incelenecektir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu'nun ve Genç Türkiye Cumhuriyeti'nin Batılılaşması | 2. Hafta | Türkiye ve Avrupa Ekonomik Topluluğu arasındaki Ortaklık Anlaşması | 3. Hafta | Katma Protokol | 4. Hafta | Üyelik başvurusu ve başvuruya gelen yanıt | 5. Hafta | Gümrük Birliği | 6. Hafta | Adaylık süreci | 7. Hafta | Katılım Ortaklığı ve Ulusal Program | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Katılım Müzakereleri | 10. Hafta | Siyasi Kriterler: Demokrasi | 11. Hafta | Toplumsal Faktörler: İslam ve Laiklik | 12. Hafta | Toplumsal Faktörler: Kültür | 13. Hafta | Son gelişmeler ve bütünleşmenin geleceği | 14. Hafta | Röportajların sunuşu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitabı Oran, Baskın (Ed.): Türk Dış Politikası, Ankara 2002, İletişim Yayınevi. Yardımcı Kaynaklar http://www.abgs.gov.tr http://www.abhaber.net http://www.avrupa.info.tr http://www.belgenet.com http://www.cafebabel.com http://www.cer.org.uk http://www.europa.eu.int http://www.foreigntrade.gov.tr http://www.ikv.org.tr http://www.mfa.gov.tr http://europeanizationofturkey.wordpress.com/
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 10 | Proje | 1 | 20 | Devam | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 16 | 16 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Ödevler | 1 | 12 | 12 | Proje | 1 | 26 | 26 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |