Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çevre sorunları ve politikaları öğrenir. 2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili olaylar ve olgularda çevresel bir bakış açısı geliştirir. 3) Dünyadaki çevre sorunlarını öğrenir. 4) Güncel konular hakkında güncel olayları takip ederek bilgi sahibi olma ve bilgi sahibi kalma konusunda teşvik edilmiş olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMI
Uluslararası çevre politikaları çalışmalarında önemli kuramsal ve pratik konular tarihsel bir perspektifle tartışılır. Çevre sorunlarını uluslararası ilişkiler çerçevesine oturtmak, çevre politikalarında etkin aktörleri, kurumları, belirli çevre sorunlarına yönelik güncel çözüm önerilerini ve etkin kurumların yaratılması çabalarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemek dersin amaçları arasındadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş. Karşılıklı Bağımlılık ve Çevre
2. Hafta
Sürdürülebilir Kalkınma - Birleşmiş Milletlerin Rolü
3. Hafta
Sürdürülebilir Kalkınma - Kuzey-Güney Uçurumu
4. Hafta
Sürdürülebilir Kalkınma - Türkiye'deki Durum
5. Hafta
Yenilenebilir Enerji Kaynakları
6. Hafta
Çevrenin Korunması
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Atmosfer: Küresel Isınma ve Ozon Tabakasının Delinmesi
9. Hafta
Bio-çeşitlilik / Ormanlar ve Denizler
10. Hafta
Hava Kirliliği
11. Hafta
Doğan Kaynaklar: Dünya Enerjisi
12. Hafta
Doğal Kaynaklar: Madenler, Toprak, Su
13. Hafta
Uluslararası Güvenlik ve Çevre
14. Hafta
Çevre ve Ben - Benim Yapabileceklerim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gerekli Okumalar Girdner, Eddie J. and Jack Smith: Killing Me Softly: Toxic Waste, Corporate Profit and the Struggle for Environmental Justice, New York: Monthly Review, 2002. Yardımcı Kaynaklar Deudney, Daniel H. & Matthew (Ed.): Contested Grounds: Security and Conflict in the New Environmental Politics, Albany: Suny, 1999. Guimaraes, Roberto: The Ecopolitics of Development in the Third World, Boulder: Lynne Rienner, 1991. Harrison, Paul: The Third World Revolution: Population, Environment, and a Sustainable World, New York: Penguin USA, 1994. Kakönen, Jyrki (Ed.:) Perspectives on Environmental Conflict and International Politics, London: Pinter, 1992. Luterbacher, Urs & Sprinz, Detlef F.: International Relations and Global Climate Change, MIT, 2001. Schleicher, Klaus (Ed.): Pollution Knows No Frontiers: A Reader, New York: Paragon, 1992. Stevis, Dimitris & Assetto, Valerie: The International Political Economy of the Environment: Critical Perspectives, Boulder: Lynne Rienner, 2001. Swanson, Timothy M. (Ed.): The Economics and Ecology of Biodiversity Decline: The Forces Driving Global Change, New York: Cambridge, 1998. Ulusal Çevre ve Kalkınma Programı: Dünya Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesi Johannesburg 2002, Türkiye Ulusal Raporu 2002, Ankara 2002. United Nations: Comprehensive Assessment of the Freshwater Resources of the World, New York: United Nations, 1997. Zacher, Marc W. (Ed.): The International Political Economy of Natural Resources, Brookfield, VT: Edward Elgar, 1993.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Devam
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
1
20
20
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ