Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı ülkelerin siyasal sistemleri ile ilgili bilgi sahibi olur. 2) Güncel siyasi tartışmalar ve konuları ele alır. 3) Siyaset biliminde karşılaştırmalı yöntemleri kullanma becerisini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( SİBU327)
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMI
Bu ders Karşılaştırmalı Politika I dersinin devamı niteliğinde olup, bir önceki derste geliştirilen kavramsal çerçeveyi takip edecek ve alandaki önemli yöntemlerden biri olan ülke çalışmalarına odaklanacaktır. Ders boyunca, karma veya otoriter rejimlere sahip çeşitli ülkeler ve bu ülkelerin siyasi, ekonomik ve sosyal yapıları analiz edilecektir. Ülkeler, farklı siyasi sistemleri, demokrasi seviyeleri ve devlet sistemi içindeki rolleri ve konumları temelinde seçilmiştir. Ülkelerin tarihsel geçmişleri, devlet kurumları, politik ekonomileri ve politik kültürleri mercek altına alınacaktır. Dersin sonunda öğrenciler demokratik ve karma ya da otoriter rejimleri değerlendirme ve karşılaştırma kapasitesine sahip olacaklardır. Ayrıca, küresel düzeydeki değişimleri, gelişmeleri ve bunların yansımalarını takip edebileceklerdir. **ÖYS şifresi: 3362024**
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel bir giriş
2. Hafta
Bir önceki dönemin tekrarı* (SİBU327'deki bilgilerin hatırlanması) Kesselman, Krieger Joseph, chapter 1* Lijphart (Patterns of Democracy), chapters 1,2,3*
3. Hafta
Demokrasiler (Karl, Terry and Phillippe Schmitter (1991), `What Democracy Is ... and Is Not?, in Journal of Democracy 2(3): 75? 88.) (Lijphart, A. (1990) ?Southern European examples of democratization: Six lessons for Latin America?, Government and Opposition, 25:1, 68-84.)
4. Hafta
Demokrasiler (Karl, Terry and Phillippe Schmitter (1991), `What Democracy Is ... and Is Not?, in Journal of Democracy 2(3): 75? 88.) (Lijphart, A. (1990) ?Southern European examples of democratization: Six lessons for Latin America?, Government and Opposition, 25:1, 68-84.)
5. Hafta
Demokrasi Dışı Rejimler (Mixed Regimes and Authoritarian Regimes) (Cheibub, Jose, Jennifer Gandhi, James Vreeland. (2010). `Democracy and Dictatorship Revisited?. Public Choice, 143 (1-2): 67-101.) (Levitsky, Steven and Lucan Way (2002), `Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritarianism?, in Journal of Democracy, 13(2):51-65) (Bermeo, N. (2016) ?On Democratic Backsliding?, Journal of Democracy 21(1): 5-19.)
6. Hafta
Demokrasi Dışı Rejimler (Mixed Regimes and Authoritarian Regimes) (Cheibub, Jose, Jennifer Gandhi, James Vreeland. (2010). `Democracy and Dictatorship Revisited?. Public Choice, 143 (1-2): 67-101.) (Levitsky, Steven and Lucan Way (2002), `Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritarianism?, in Journal of Democracy, 13(2):51-65) (Bermeo, N. (2016) ?On Democratic Backsliding?, Journal of Democracy 21(1): 5-19.)
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Popülizm ve Otoriterlik (Mudde, C. (2021). Populism in Europe: an illiberal democratic response to undemocratic liberalism (The Government and Opposition/Leonard Schapiro Lecture 2019). Government and Opposition, 56(4), 577-597.) (Mudde, C. (2004). The populist zeitgeist. Government and opposition, 39(4), 541-563.)
9. Hafta
Brezilya (Kesselman, Krieger Joseph, chapter 9)
10. Hafta
Güney Afrika (Kesselman, Krieger Joseph, chapter 11)
11. Hafta
Rusya (Kesselman, Krieger Joseph, chapter 13)
12. Hafta
İran (Kesselman, Krieger Joseph, chapter 14)
13. Hafta
Çin (Kesselman, Krieger Joseph, chapter 15)
14. Hafta
Genel bir sonuç ve toparlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitapları - Kesselman, Mark; Krieger, Joel; Joseph, William A. 2019 (8th Edition). Introduction to Comparative Politics: Political Challenges and Changing Agendas. Boston: Cengage Learning
- Lijphart, Arend. 1999. Patterns of Democracy: Government Forms and Performance in Thirty-Six Countries. New Haven: Yale University Press (3 chapters)
* Zorunlu okuma olarak dergi makaleleri de bulunmaktadır. Bunların referansları ilgili haftanın altında mevcuttur.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
1
15
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,25
1,25
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
19
19
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
17
17
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,25
1,25
Ödevler
Toplam İş Yükü
122,5
Toplam İş Yükü / 30
4,08
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ