Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal teorilerin günlük yaşamımızı anlamlandırmada oynadıkları rolü kavrar. 2) Çeşitli teorisyenlerin fikirlerini ve teorilerini içselleştirir. 3) Toplumsal olguları kuramsallaştırabilme yeteneği kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMI
Dersin amacı, orijinal Durkheim, Marx ve Weber okumaları üzerinden modern toplum ve siyaset kuramının temellerinin kavranmasıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
"Sosyal Teori" Nedir?
2. Hafta
Toplumun Eleştirel Yorumu ve Eleştirel Teori: Marcuse, Horkheimer, Adorno
3. Hafta
Toplumun Eleştirel Yorumu ve Eleştirel Teori: Marcuse, Horkheimer, Adorno
4. Hafta
Toplumsal Cinsiyet ve Patriarka: (Post)-Feminizmler
5. Hafta
Meşruiyet, Siyaset ve Yaşam Dünyası: Habermas, Giddens ve Bauman
6. Hafta
Meşruiyet, Siyaset ve Yaşam Dünyası: Habermas, Giddens ve Bauman
7. Hafta
Meşruiyet, Siyaset ve Yaşam Dünyası: Habermas, Giddens ve Bauman
8. Hafta
'Öteki'ni Tanımlamak: Orientalizm
9. Hafta
'Öteki'ni Tanımlamak: Orientalizm
10. Hafta
'Öteki'ni Konumlamak: Postkolonyalizm
11. Hafta
'Öteki'ni Konumlamak: Postkolonyalizm
12. Hafta
İktidar, Özne ve Eylem: Postmodernizm
13. Hafta
İktidar, Özne ve Eylem: Postmodernizm
14. Hafta
İktidar, Özne ve Eylem: Postmodernizm
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bauman, Zygmunt (2000) Modernlik ve Hoşnutsuzlukları, İstanbul: Ayrıntı. Bauman, Zygmunt (2003) Modernlik ve Müphemlik, İstanbul: Ayrıntı. How, Alan (2003) Critical Theory, New York: Palgrave Macmillan. Lemert, Charles (ed) (2000) Social Theory, Boulder, Colorado: Westview. Ritzer, George (2001) Handbook of Social Theory, Thousands Oaks, California: Sage. Seidman, S. & Alexander, J. (2001) The New Social Theory Reader: Contemporary Debates, London: Routledge. Turner, Bryan (2000) The Blackwell Companion to Social Theory, Malden, Mass.: Blackwell. Wittig, Monique (1997) "One is Not Born a Woman" pp. 265-271. In The Second Wave: A Reader in Feminist Theory, Linda Nicholson (ed), New York and London: Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Proje
1
30
Kitap Sunuşu
1
10
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
6
6
Sunum (Hazırlık dahil)
2
6
12
Proje
1
12
12
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ