Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARŞILAŞTIRMALI POLİTİKA I SİBU327 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Erdem Damar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Karşılaştırmalı politika alanını tanır.
2) Farklı siyasal sistemler ile ilgili bilgi sahibi olur.
3) Siyaset biliminde karşılaştırmalı analiz yöntemini kullanma becerisi kazanır.
4) Tarihsel süreçler ile günümüz siyasal sistemleri arasındaki bağları kurmayı becerir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilerin toplumların ekonomik, politik ve sosyal yapılarının analizinde karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olmaktır. İki dönem boyunca, alandaki önemli yöntemlerden bir olan ülke çalışmalarına odaklanılacaktır. Ülkeler, farklı siyasal sistemleri, demokrasi seviyeleri ve devletler sistemi içerisindeki rolleri ve konumları doğrultusunda seçilmiştir. Bu derste yerleşik demokrasi olarak nitelendirilen ülkeler ve bu ülkelerin tarihsel arka planı, devlet kurumları, ekonomi politik ve siyasal kültür incelenecektir. Dersin sonunda öğrenciler farklı ülkeler ve siyasal süreçler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Karşılaştırmalı Politika: Nedir?
2. Hafta Karşılaştırmalı Politika: Nedir?
3. Hafta Birleşik Krallık
4. Hafta Birleşik Krallık
5. Hafta Fransa
6. Hafta Fransa
7. Hafta Almanya
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Almanya
10. Hafta Japonya
11. Hafta Japonya, Hindistan
12. Hafta Hindistan
13. Hafta ABD
14. Hafta ABD
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKesselman, M., Krieger, J., and Joseph, W. A. (eds.) (2019) Introduction to Comparative Politics: Political Challenges and Changing Agendas, 8th ed., (New York: Cengage Learning).
Samuels, David J.(ed.), Case Studies in Comparative Politics, Boston: Pearson, 2013
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,251,25
Kısa Sınavlara hazırlık133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı11,251,25
Ödevler
Toplam İş Yükü124,5
Toplam İş Yükü / 304,15
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X       X
P3  X   X     X
P4      X  
P5  X   X   X  
P6  X   X    
P7  X     X  
P8  X   X   X   X
P9  X     X  
P10    X     X
P11  X     X  
P12    X     X
P13    X     X