Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Küreselleşme kavramını eleştirel bir bakış açısıyla ve uluslararası ekonomi politikanın teorilerini uygulayarak detaylı bir şekilde öğrenirler.
2) Uluslararası ticaret kavram ve teorilerini karşılaştırmalı bir perspektif izleyerek öğrenirler.
3) Küresel eşitsizlik sorunu ve birikim teorileri hakkında bilgi sahibi olurlar.
4) Avrupa Birliği'nin tarihsel gelişimi, kurumsal yapısı ve küreselleşme karşısında güncel durumu hakkında bilgi sahibi olurlar.
5) Küreselleşme, bilgi devrimi ve ulusaşırı aktörler ve ulus-devlet ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilgileri kitle imha silahlarının yayılması, terörizm ve küresel ısınma gibi küresel sorunlara uygularlar.
6) Uluslararası ilişkilerdeki güncel siyasi, ekonomik ve güvenlik sorunlarını analiz ederek eleştirel düşünce ve tartışma yeteneğini artırırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( SİBU217)
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMI
Bu ders uluslararası politikaya bir giriş sağlar ve öğrencilere dünya siyaseti çalışmalarındaki temel konuları ve yaklaşımları tanıtır.
Bu dersin ÖYS şifresi: SIBU218IRII
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Uluslararası Hukuk ve İnsan Hakları (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 7, pp. 262-282.)
2. Hafta
Uluslararası Ticaret I (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 8.)
3. Hafta
Uluslararası Ticaret II (Goldstein and Pevehouse, UInternational Relations, Chapter 8.)
4. Hafta
İşletmenin Küresel Finansmanı I (Goldstein and Pevehouse, UInternational Relations, Chapter 9.)
5. Hafta
Kuzey-Güney Uçurumu I (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 12.)
6. Hafta
Kuzey-Güney Uçurumu II (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 12.)
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Avrupa Birliği: Avrupa Birleşik Devletleri mi? (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 10, s. 353-368.)
9. Hafta
Bilgi Devrimi, Ulusötesi Aktörler ve Gücün Dağılımı (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 10, s. 368-378.)
10. Hafta
NBC Sorunu: Nükleer-Biyolojik-Kimyasal Silahların Yayılması ve Terörizm (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 6.)
11. Hafta
Yeni Dünya Düzeni mi? I (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 13.)
12. Hafta
Yeni Dünya Düzeni mi? II (Goldstein and Pevehouse, UInternational Relations, Chapter 13.)
13. Hafta
Çevre, Küresel Isınma ve Ulus-Devlet (Goldstein and Pevehouse, International Relations, Chapter 11.)
14. Hafta
Gözden geçirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Joshua Goldstein and Jon Pevehouse, International Relations, 12th ed. (Essex: Pearson, 2021).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
35
35
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ