Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İç mekan tasarımında malzeme kullanımını bir tasarım unsuru olarak diğer elemanlarla birlikte ele almayı kavramak. 2) İç mekan tasarımında kullanılan ileri teknoloji malzemeleri tanımak, gruplandırılarak özelliklerini ve yapıda uygulama yöntemlerini öğrenmek. 3) İç mimarlık alanında insan-mekan ilişkisinde, kullanıcının fiziksel, psikolojik ve estetik gereksinimlerini benimseyip ön planda tutacak şekilde tasarımı yapmayı öğrenmek. 4) İç mekanda mobilya, donatı ve bütün mekansal elemanların seçilen malzemesi ile bütünlük içerisinde düşünülüp tasarlanmasını sağlamak. 5) Ulusal ve uluslararası bağlamlarda, farklı kullanıcı grupları, ihtiyaçları ve farklı mekan kurgularına cevap verebilen tasarım kurguları planlamak ve uygulamak. 6) İç mekanda yeni teknoloji malzemeler kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekansal çözümler üretebilecek. 7) İç mekanda uygulanacak malzemeyi seçme ve karar verme konusunda çevreye duyarlı biçimde sürdürülebilir ve evrensel tasarım çözümleri üretmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Malzeme tasarım ve teknolojilerinin geliştirilmesi mimari ve iç mimaride tasarım olanaklarına çok yönlü yeni katkı sunmaktadır. Bu derste, iç mekan tasarımında kullanılan ileri teknoloji malzemelerin tanımı, gruplandırılarak özellikleri, türleri ve yapıda uygulama yöntemleri tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Konu Anlatımı
2. Hafta
Malzeme, Teknoloji ve İç Mekan Tasarımı İlişkisi
3. Hafta
İç Mimaride Kullanılan Geleneksel Malzemeler ve Teknoloji İlişkisi ? I
4. Hafta
İç Mimaride Kullanılan Geleneksel Malzemeler ve Teknoloji İlişkisi ? II
5. Hafta
İç Mimaride Kullanılan Akıllı Malzemeler
6. Hafta
İç Mimaride Sürdürülebilir Malzemeler
7. Hafta
İç Mimaride Malzeme İnovasyonu: Zeminler, Duvarlar, Tavanlar, Mobilya
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İç Mimaride Medya ve Bilgi Teknolojileri Kullanımı
10. Hafta
İç Mimaride Mekan Kalitesini Artırmak Amacı İle Kullanılan Malzemeler
11. Hafta
İç Mimaride Yalıtkan ve Termal Özellikli Malzemeler
12. Hafta
Proje Seçimi ve Sunumu
13. Hafta
Final Proje İçin Stüdyo Kritikleri ve Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Final Proje İçin Stüdyo Kritikleri ve Öğrenci Sunumları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Leydecker, S. (Ed.). (2013). Designing interior architecture: Concept, typology, material, construction. Birkhauser Verlag. Mohamed, A. S. Y. (2017). Smart materials innovative technologies in architecture: Towards innovative design paradigm [Conference Paper]. International Conference ? Alternative and Renewable Energy Quest, AREQ 2017, 1-3 February 2017, Spain. Energy Procedia. pp. 139-154. Alındığı yer https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1876610217322130/pdf?md5=b2e3b7271ebacc239156143bc6a0ccd9&pid=1-s2.0-S1876610217322130-main.pdf Wagner, J. and Watch, D. (2017). Innovation spaces: The new design of work. Brookings Institution. Alındığı yer https://www.brookings.edu/research/innovation-spaces-the-new-design-of-work/ İçmimarın Sandığı (Web Sitesi) - https://www.icmimarinsandigi.com/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
6
30
Proje
1
40
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
6
3
18
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
6
4
24
Sunum (Hazırlık dahil)
2
5
10
Proje
1
5
5
Toplam İş Yükü
147
Toplam İş Yükü / 30
4,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ