Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrencinin iç mekan tasarımında ışığın bir tasarım unsuru olarak kullanılması gerekliliğinin algılaması. 2) İç mekan tasarımında tasarım unsuru olan ışığın renk, doku ve malzeme gibi diğer elemanlarla birlikte ele almak. 3) İç mimarlık alanında insan-mekan ilişkisinde, kullanıcının fiziksel, psikolojik ve estetik gereksinimlerini benimseyip ön planda tutacak şekilde tasarımı yapmayı öğrenmek. 4) İç mekanda mobilya, donatı be bütün mekansal elemanların bütünlük içerisinde düşünüp tasarlamasını sağlamak. 5) Ulusal ve uluslararası bağlamlarda, farklı kullanıcı grupları, ihtiyaçları ve farklı mekan kurgularına cevap verebilen tasarım kurguları planlamak ve uygulamak. 6) İç mekan aydınlatma tasarımında soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekansal çözümler üretebilecek. 7) İç mekan aydınlatma tasarımı konusunda çevreye duyarlı biçimde sürdürülebilir ve evrensel tasarım çözümleri üretmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, aydınlatma tasarımının tarihsel süreç içeresinde iç mekan düzenlenmesindeki rolü ve oluşumu irdelenerek, iç mekan biçimlendirmesinde rolü tartışmaktır. Konunun dünyadan seçilen örnekler üzerinden durum saptaması yapılarak, iç mekanlarını etkileyen fiziksel, estetik-psikolojik ve sürdürülebilir yaklaşımlarla ele alınıp ve irdelenmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Konu Anlatımı
2. Hafta
Mekan ve Işık
3. Hafta
Tasarımda Aydınlatma Tarihi
4. Hafta
İç Mekanda Algı
5. Hafta
İç Mekanda Algı (İç Mekan Kurgusu)
6. Hafta
Ara sınav proje seçim ve sunum
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Kullanıcı (Estetik)
9. Hafta
Kullanıcı (Psikolojik)
10. Hafta
Işık ve Renk
11. Hafta
Sürdürülebilir Tasarımda ve Aydınlatma
12. Hafta
Final Proje için stüdyo kritikleri ve öğrenci sunumları
13. Hafta
Final Proje için stüdyo kritikleri ve öğrenci sunumları
14. Hafta
Final Proje için stüdyo kritikleri ve öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
The Fundamental of Interior Architecture, John Coles, 2007 Interior Architecture-John Kurtich, 1993 The Poetics of Light, M. FREDRIKSSON AAHM 01 / Master Degree Project in Architecture, LTH, 2017, Examiner Lars-Henrik Stahl / Tutor Marit Lindberg The Colors of Light, Tadao Ando, 2018 Architectural Interior Systems; Lighting, Acoustics, Air Conditioning. John E. Flynn, Jach a. Kremers, Arthur W. Segil and Gary R.Steffy. 1970 ArchitecturalLighting Design, A PRACTICAL GUIDE, Admir Jukanovic, 2018 Architectural Lighting, DESIGN FUNDAMENTALS: Students Explore the Basics of Light. www.archlighting.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
5
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
4
20
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
5
3
15
Sunum (Hazırlık dahil)
2
5
10
Proje
1
5
5
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ