Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimarlık ve sinema arasındaki etkileşimi anlama ve yorumlama becerisi 2) Mimarlık ve Sinema etkileşimi anlamında literatürdeki önemli filmleri tanıma becerisi 3) Seçili bir film üzerinden mimarlığın sinemaya ve sinemanın mimarlığa etkisini sözlü, yazılı ve görsel olarak ifade edebilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders mekan, eylem ve zaman üzerine düşünen iki disiplin olarak mimarlık ve sinema arasındaki süre giden ilişkiye odaklanır ve bu iki disiplinin birbirlerini nasıl etkilediklerini araştırır. Sinemanın ortaya çıktığı dönemden günümüze çeşitli filmlerin izlenmesi ve tartışılması üzerinden işlenecek olan ders bizlere sadece sinema tarihi içerisinde mimarlık temsilinin nasıl değiştiğine değil aynı zamanda sinemanın mimari mekanı kurgulamadaki aktif rolüne ilişkin de ipuçları sunar.
Ders kapsamında, belirtilen filmlerin tüm öğrenciler tarafından izlenmesi ZORUNLUDUR. Buna ek olarak, her hafta bir grup öğrenci seyredilen filmler üzerine detaylı araştırma yapma, onu sunma, tartışmaya açma ve metinsel özet çıkarma görevini üstlenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş: Dersin odağını oluşturan anahtar kelimelerin ve kavramların tanıtılması
2. Hafta
1920?ler: Mimarlık ve Modernite, Film Gösterimi 1: Metropolis (Fritz Lang, 1927)
3. Hafta
1920?ler: Mimarlık ve Modernite, Film Gösterimi 2: The Man with the Movie Camera (DzigaVertov, 1929)
4. Hafta
Tartışma (Film 1 ve 2)
5. Hafta
1940?lar: Savaş Sonrası Sinema ve Mimarlık, Film Gösterimi 3: The Fountainhead (King Vidar, 1949)
6. Hafta
Tartışma (Film 3)
7. Hafta
1960?lar: Modern Mimarlığın Eleştirisi, Film Gösterimi 5: Play Time (JacquesTati, 1967)
Açalya Allmer, Sinemekan: Sinemada Mimarlık, VarlıkYayınları, İstanbul, 2010. Bob Fear, Architecture + Film II (Architectural Design 70) New York, 2000. Donald Albrecht, Designing Dreams: Modern Architecture in the Movies, Hennessey & Ingalls, 2000. Juhani Pallasmaa, Sinema ve Mimarlık, Makale, Calgary Üniversitesi, Kanada, Eylül 2008 Mark Lamster, Film and Architecture, New York: Princeton Architectural Press, 2000.Formun Üstü
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
4
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
4
4
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
5
5
Laboratuvar
Final Sınavı
1
5
5
Ödevler
2
4
8
Toplam İş Yükü
124
Toplam İş Yükü / 30
4,13
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ