Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MADDİ KÜLTÜR İÇT443 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Can Mehmet Hersek
Öğretim Görevlisi Semra Ener
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültürle ilgili teorik bilgileri öğrenir
2) Kültürü ve değişik kategorilerdeki maddi kültür değerlerinin tanır
3) Maddi kültür değerlerinin toplumla ve mekanla olan ilişkisini anlar
4) Maddi kültür değerlerini (kültürel miras) korunma bilinci sahip bir birey olarak çağdaş projeler tasarlama becerisi kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, maddi kültür kavramının anlaşılması ve kültürdeğerlerinin tasarım sürecinde nasıl kullanılması gerektiği yönünde bilinç oluşturur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür nedir? Kültür çeşitleri; Maddi ve manevi kültür ve kültürel süreçleri
2. Hafta Güncel Kültürde Temel Kavramlar
3. Hafta Kültür ve Gündelik Hayat
4. Hafta Kültür Üzerine Düşünceler
5. Hafta İnsan ve Kültür
6. Hafta Maddi Kültür Değerlerinin Toplumla ve Mekanla Olan İlişkisi
7. Hafta Maddi Kültür ve Kültürel Mirasın Korunması
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Okuma Ödevlerinin Belirlenmesi
10. Hafta Ödev Sunumları
11. Hafta Ödev Sunumları
12. Hafta Ödev Sunumları
13. Hafta Ödev Sunumları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Aydın, Mustafa, 2011, Güncel Kültürde Temel Kavramlar, Açılım Kitap,İstanbul.
2. Bennett, Andy, 2013, Kültür ve Gündelik Hayat, Çev. Nagehan Tokdoğan vd.,Phoenix yay., Ankara
3. Eliot, T. S., 1987, Kültür Üzerine Düşünceler, Çev. Sevim Kantarcıoğlu, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara
4.Güvenç, Bozkurt, 1984, İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, İstanbul.
5. Uygur, Nermi, 1996, Kültür Kuramı, YKY,İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev150
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi000
Final Sınavına Hazırlık12222
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler12525
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2       
P3  X   X   X  
P4       
P5       
P6       
P7       
P8        X
P9       
P10