DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Umut Şumnu Doktor Öğretim Üyesi Rıza Fatih Mendilcioğlu Öğretim Görevlisi Zeynep Gökaydın Yenal
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özgün Sunum İçerik ve Medyaları Oluşturmak 2) Basılı ve Dijital Portfolyo Tasarım Tekniklerine Hakimiyet Kazanma 3) İki Boyutlu Sunum Dilini Geliştirme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında öğrenciler, lisans programı boyunca stüdyo çalışmaları ile ilgili yaptıkları araştırmaları ve çalışmaları basılı ve/veya dijital sunum yöntemleri ile geliştirecektir. Kişisel ve mesleki ilgilerini, stüdyo çalışmalarından oluşturacakları seçkiler kapsamında portfolyo tasarımı ile aktaracaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş-Tanışma, ders içeriklerinin ve dersle ilgili beklentilerin aktarılması, ders için kullanılacak kaynakların tanıtılması | 2. Hafta | Kartvizit, Portfolyo ve Dijital Portfolyo Hazırlama-Tasarım Kriterleri | 3. Hafta | Kartvizit Tasarımı,Araştırma ve Sunum | 4. Hafta | Kartvizit Tasarımı ve Portfolyo için çalışmalardan seçki oluşturma | 5. Hafta | Portfolyo ve Dijital İçeriklerin belirlenen kavramlar kapsamında geliştirilmesi | 6. Hafta | Ara sınav değerlendirmesi I- Kartvizit ve Portfolyo kritikleri ve sınıf tartışması | 7. Hafta | Ara Sınav-Sunum | 8. Hafta | Portfolyo tasarımı- Dijital Aktarım ve Tasarım Yaklaşımları | 9. Hafta | Portfolyo tasarımı- Dijital Aktarım ve Tasarımı | 10. Hafta | Portfolyo tasarımı- Dijital Aktarım ve Tasarım Yaklaşımları | 11. Hafta | Dijital Portfolyo Tasarlanması ve Kritikleri | 12. Hafta | Dijital Portfolyo Tasarımı ve Sunum Kritikleri | 13. Hafta | Portfolyo Sunum Kritikleri (Kartvizit,Basılı ve Dijital) | 14. Hafta | Portfolyo Sunum Kritikleri (Kartvizit,Basılı ve Dijital) | 15. Hafta | | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hui, V. (2020). The architecture portfolio guidebook: The essentials you need to succeed.
Welsh, C., & Safari, an O'Reilly Media Company. (2013). Design: Portfolio.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 10 | 20 | Devam | 1 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 6 | 6 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 10 | 5 | 50 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |