Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KORUMA VE İŞLEVLENDİRME İÇT428 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Can Mehmet Hersek
Öğretim Görevlisi Semra Ener
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Taşınmaz kültür varlıklarının değerlendirilme kriterlerini öğrenir
2) Koruma ve Restorasyon tekniklerini kavrar
3) İşlevlendirmenin gereğini ve önemini kavrar
4) Yeniden işlevlendirme çalışmalarının yöntem ve tekniklerini öğrenir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, kültür varlığı taşınmaz yapıların korunması ve yeniden işlevlendirilmesi konusunda beceri kazandırır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel açıklamalar, derse giriş
2. Hafta Koruma ve İşlevlendirmenin kuramsal temeli
3. Hafta Korunacak değerler ve yeniden kullanımın kriterleri ve ölçütleri
4. Hafta Mekan ve İşlev İlişkisi
5. Hafta Yeni işlevlendirme çalışmalarında çağdaş konfor ve sağlık koşullarının sağlanması
6. Hafta İşlevlendirme sonrası mekan tefrişi ve dekorasyonu
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Proje Ödevi Konusunun Takdimi
9. Hafta Stüdyo Çalışması (Proje Ödevi Üzerinde Kritik Verilmesi)
10. Hafta Stüdyo Çalışması (Proje Ödevi Üzerinde Kritik Verilmesi)
11. Hafta Stüdyo Çalışması (Proje Ödevi Üzerinde Kritik Verilmesi)
12. Hafta Stüdyo Çalışması (Proje Ödevi Üzerinde Kritik Verilmesi)
13. Hafta Stüdyo Çalışması (Proje Ödevi Üzerinde Kritik Verilmesi)
14. Hafta Proje Ödevinin Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAhunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007.
Altınoluk, Ü., Binaların Yeniden Kullanımı,YEM Yayınları, 1998.
Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989.
Feiffer, C., II Progetto di Conservazione, Franco Angeli Libri, Milano, 1989.
Feilden, B., Conservation of Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982.
Fitch, J.M., Historic Preservation, University Press of Virginia, 1990.
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 2007
Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları.
ICOMOS, International Charters for Conservation and Restoration, Paris, 2001.
Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999.
Kuban, D., Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu:Kuram ve Uygulama, YEM Yayınevi, İstanbul, 2000.
Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000.
Madran, E., Tanzimat?tan Cumhuriyet?e Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler; 1800-1950, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara,2002.
Orbasli, A., Architectural Conservation: Principles and Practice, Blackwell Publishing, 2007.
Uluengin, Bülent. Rölöve, YEM Yayınları, 2007.
Umar, B., Eski Eserler Hukuku, Ege Ü. Hukuk Fak. Yay., İzmir, 1981.
Weaver, M.E., Coserving Buildings, Preservation Press, John Wiley, New York, 1997.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav144
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12424
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2       
P3       
P4       
P5  X   X   X  
P6       
P7       
P8        X
P9       
P10