Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ISLAK HACİM TASARIMI İÇT378 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) ıslak hacim mekanlarında mekansal akışı doğru belirleyebilme,
2) Islak hacimde tercih edilebilecek malzemeleri tanıma ve doğru uygulayabilme,
3) Islak hacimlerdeki teknik gereklilikleri bilme ve çizime aktarabilme becerilerini kazanacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIIslak hacimler kamusal yapıların tümünde olduğu gibi konut yapıları gibi kişiye özel alanlarda da özelleşen ve detaylı tanımlanması gereken hacimlerdir. Bu hacimlerde işlevleri gereği özel malzeme kullanımı, mekan kurgusu ve teknik donatı gerekliliklerine ihtiyaç duyulmaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin ıslak hacimlerin bu özelleşen ihtiyaç şemalarını tanıyıp analiz etmeleri ve doğru şekilde tasarlama becerisi elde etmeleri hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders kurgusu hakkında bilgilendirme
2. Hafta Mutfak hacimlerinde teknik gereklilikler (elektrik aksamları)
3. Hafta Mutfak hacimlerde teknik gereklilikler (çalışma alanlarının ilişkisi)
4. Hafta Mutfak hacimlerinde teknik gereklilikler (zemin malzemeleri)
5. Hafta Mutfak hacimlerinde teknik gereklilikler (duvar malzemeleri)
6. Hafta Proje kritikleri (kendi mutfağını tasarla)
7. Hafta Proje kritikleri (kendi mutfağını tasarla)
8. Hafta Proje kritikleri (kendi mutfağını tasarla)
9. Hafta ARA SINAV
10. Hafta Banyo hacimlerinde teknik gereklilikler (elektrik aksamları)
11. Hafta banyo hacimlerinde teknik gereklilikler (duvar malzemeleri)
12. Hafta Banyo hacimlerinde teknik gereklilikler (zemin ve tavan malzemeleri)
13. Hafta Proje kritikleri (kendi banyonu tasarla)
14. Hafta Proje kritikleri (kendi banyonu tasarla)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaden-Powell, C. (2006). Architect?s pocket book of kitchen design. London: Routledge.
Greed, C. (2007). Inclusive Urban Design: Public Toilets. London: Routledge
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev530
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık4520
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık3412
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler5840
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X   X
P2  X     X
P3    X   X
P4      X
P5  X     X
P6  X   X  
P7  X   X  
P8      X
P9     
P10