Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EVRENSEL TASARIM İÇT377 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Betül Bilge Özdamar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Evrensel Tasarım ve iç mekan tasarım ilişkisinine yönelik kişisel düşünce becerilerini geliştirir
2) İç mekan biçimlenişinde erişebilirlik tasarım dinamiklerini analiz edebilmek
3) Evrensel tasarım ve erişebilirlik çerçevesinde eleştirel düşünebilme becerisi kazanmak
4) Evrensel tasarım ve erişebilirlik çerçevesinde akademik yazın ve araştırma yazını yapabilmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, evrensel tasarım ölçütleri ile erişilebilirlik yaklaşımlarının ürün ve iç mekanlar üzerinden tüm kullanıcılar tarafından mümkün olan en geniş ölçüde kullanılabilmesine yönelik tartışmaların yapılmasını amaçlamaktadır. Evrensel tasarım değerleri ve erişilebilir iç mekan dinamikleri araştırılacak ve tartışmaya açılarak değerlendirilecektir. Herkes için tasarım ve engelsiz yaşam dinamikleri arasındaki ilişkiyi kurabilmek, analiz edebilmek ve akademik yazın üretebilmek dersin temel kazanımlarıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders İşleniş yönetiminin ve ders içeriğinin paylaşılması
2. Hafta Evrensel tasarım ? Engelsiz tasarım
3. Hafta Engelliler İçin Erişilebilirlik Uygulamaları Algısı
4. Hafta Özgürleştiren Tasarım / Evrensel Tasarım
5. Hafta Seminer
6. Hafta Okuma ve tartışma-sunum 1
7. Hafta Okuma ve tartışma-sunum 2
8. Hafta Okuma ve tartışma-sunum 3
9. Hafta Araştırma Makalesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme
10. Hafta Araştırma Makalesi ders içi tartışmaları
11. Hafta Araştırma Makalesi ders içi tartışmaları
12. Hafta Araştırma Makalesi Sunumu 1
13. Hafta Araştırma Makalesi Sunumu 2
14. Hafta Araştırma Makalesi Sunumu 3
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDobkin, I., Peterson, M.J., 1999, Gracious Spaces: Universal Interiors by Design, New York, McGraw Hill.
Hardie, G.J., Lace, J.P., 1991, Accessible Environments: Toward Universal Design, Van Nostrand Reinhold,.
Manley, S and Parnaby, R, 2001, Putting people first: comparing vision and reality in the architecture and planning course at UWE.
McColl, M.A., Bickenbach, J.E., 1998, Introduction to Disability, WB Saunders Company Ltd. Great Britain.
Peterson, M.J. 1995, Universal Kitchen Planning: Design That Adapts to People, The National Kitchen and Bath Association, Hackettstown, NJ.
Peterson, M.J. 1996, Universal Bathroom Planning: Design That Adapts to People, Hackettstown, NJ The National Kitchen and Bath Association,.
Preiser, W.F., 2001, Universal Design Handbook, McGraw Hill, New York.
The Center of Universal Design, www.design.ncsu.edu
Winters, S., Accessible Housing by Design: Universal Design Principles in Practices, New York, McGraw Hill
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev110
Makale Sunuşu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler166
Konu Araştırma 236
Literatür taraması14456
Makale Sunuşu6424
Makale İnceleme6424
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14456
Toplam İş Yükü306
Toplam İş Yükü / 3010,2
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X    
P3      X   X
P4      X   X
P5      X   X
P6       
P7       
P8       
P9       
P10