Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Evrensel Tasarım ve iç mekan tasarım ilişkisinine yönelik kişisel düşünce becerilerini geliştirir 2) İç mekan biçimlenişinde erişebilirlik tasarım dinamiklerini analiz edebilmek 3) Evrensel tasarım ve erişebilirlik çerçevesinde eleştirel düşünebilme becerisi kazanmak 4) Evrensel tasarım ve erişebilirlik çerçevesinde akademik yazın ve araştırma yazını yapabilmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, evrensel tasarım ölçütleri ile erişilebilirlik yaklaşımlarının ürün ve iç mekanlar üzerinden tüm kullanıcılar tarafından mümkün olan en geniş ölçüde kullanılabilmesine yönelik tartışmaların yapılmasını amaçlamaktadır. Evrensel tasarım değerleri ve erişilebilir iç mekan dinamikleri araştırılacak ve tartışmaya açılarak değerlendirilecektir. Herkes için tasarım ve engelsiz yaşam dinamikleri arasındaki ilişkiyi kurabilmek, analiz edebilmek ve akademik yazın üretebilmek dersin temel kazanımlarıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders İşleniş yönetiminin ve ders içeriğinin paylaşılması
Araştırma Makalesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme
10. Hafta
Araştırma Makalesi ders içi tartışmaları
11. Hafta
Araştırma Makalesi ders içi tartışmaları
12. Hafta
Araştırma Makalesi Sunumu 1
13. Hafta
Araştırma Makalesi Sunumu 2
14. Hafta
Araştırma Makalesi Sunumu 3
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Dobkin, I., Peterson, M.J., 1999, Gracious Spaces: Universal Interiors by Design, New York, McGraw Hill. Hardie, G.J., Lace, J.P., 1991, Accessible Environments: Toward Universal Design, Van Nostrand Reinhold,. Manley, S and Parnaby, R, 2001, Putting people first: comparing vision and reality in the architecture and planning course at UWE. McColl, M.A., Bickenbach, J.E., 1998, Introduction to Disability, WB Saunders Company Ltd. Great Britain. Peterson, M.J. 1995, Universal Kitchen Planning: Design That Adapts to People, The National Kitchen and Bath Association, Hackettstown, NJ. Peterson, M.J. 1996, Universal Bathroom Planning: Design That Adapts to People, Hackettstown, NJ The National Kitchen and Bath Association,. Preiser, W.F., 2001, Universal Design Handbook, McGraw Hill, New York. The Center of Universal Design, www.design.ncsu.edu Winters, S., Accessible Housing by Design: Universal Design Principles in Practices, New York, McGraw Hill
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
10
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
6
6
Konu Araştırma
2
3
6
Literatür taraması
14
4
56
Makale Sunuşu
6
4
24
Makale İnceleme
6
4
24
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
4
56
Toplam İş Yükü
306
Toplam İş Yükü / 30
10,2
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ