Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKAN VE GÖRSEL İLETİŞİM TEKNİKLERİ İÇT374 - 1 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görsel ve sözlü iletişim tekniklerini öğrenme
2) Mimari sunum için dijital görselleştirme araçlarını kullanabilme
3) Tasarımı için geliştirdiği kavramsal yaklaşımı, düşünsel sürecini ve nihai tasarımını çeşitli araçlar ( yazı, görsel, eskiz...) ile görsel olarak ifade edebilme becerisi kazanma
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders görsel ve sözlü iletişim tekniklerini tanıtmayı, iletişim kurmak için çizgi, şekil, renk, kompozisyon, görsel hiyerarşi, kelime/görüntü ilişkileri ve tipografinin temellerini sunar. Bu derste öğrenciler, çalışmalarını ve tasarlanmış dünyaları analiz etme, tartışma ve eleştirme yeteneklerini geliştirirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma derse giriş
2. Hafta Medya kuramı
3. Hafta Medya kuramı
4. Hafta Medya kuramı ve iç mekan
5. Hafta Medya kuramı ve iç mekan
6. Hafta Sunumlar-1
7. Hafta Tartışma-1(Medya kuramı ve iç mekan)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Yeni medya kuramı
10. Hafta Yeni medya kuramı
11. Hafta Yeni medya ve iç mekan
12. Hafta Yeni medya ve iç mekan
13. Hafta Sunumlar-2
14. Hafta Tartışma-2 (Yeni medya ve iç mekan)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAydoğan, F. (2017). Yeni Medya Kuramları I. Der Yayınları.
Aydoğan, F. (2019). Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. Der Yayınları.
Aydoğan, F. (2020). Yeni Medya Kuramları II. Der Yayınları.
Laugley, D. (2010). Medya Çalışmaları, Teoriler ve Yaklaşımlar. Kalkedon Yayınları.
Virilio, P (2021). Enformasyon Bombası. Metis Yayınları.
Debord, G. (2021). Gösteri Toplumu. Ayrıntı Yayınları.
Burnett, R. (2018). İmgeler Nasıl Düşünür? Metis Yayınları.


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav144
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler13452
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5     
P6    X  
P7     
P8     
P9     
P10