DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Akın Kıvanç Kamiloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı medyalar üzerinden görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme 2) Mimari sunum için dijital görselleştirme araçlarını kullanabilme 3) Tasarımı için geliştirdiği kavramsal yaklaşımı, düşünsel sürecini ve nihai tasarımını çeşitli araçlar ( yazı, görsel, eskiz...) ile görsel olarak ifade edebilme becerisi kazanma
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok. |
DERS TANIMI | Ders kapsamında öğrencinin `tasarladığı mekanı mimari teknik çizim kriterlerine uygun biçimde çizebilme ve sunum materyallerine dönüştürebilme? becerisi kazanması amaçlanmıştır. Ders, öğrencilerin birinci sınıfta arayüzünü öğrendiği AutoCad, SketchUp, Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları üzerinde yapılacak ileri düzey uygulamalarla ilerleyecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, dönemlik izleğin aktarımı
| 2. Hafta | AutoCAD | Çizim çalışması
| 3. Hafta | AutoCAD | Çizim çalışması
| 4. Hafta | AutoCAD | Çizim çalışması
| 5. Hafta | AutoCAD | Çizim çalışması
| 6. Hafta | Adobe Photoshop | Görselleştirme çalışması
| 7. Hafta | Adobe Photoshop | Görselleştirme çalışması
| 8. Hafta | Adobe Photoshop | Görselleştirme çalışması
| 9. Hafta | SketchUP | Modelleme
| 10. Hafta | SketchUP | Modelleme
| 11. Hafta | SketchUP | Render
| 12. Hafta | Sunum Posteri Çalışmaları
| 13. Hafta | Sunum Posteri Çalışmaları
| 14. Hafta | Sunum Posteri Çalışmaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Balmer & Swisher (2013) Diagramming The Big Idea : Methods For Architectural Composition, Routledge
Ching, D. K. (2016). İç Mekan Tasarımı (Resimli). Yem Yayınları.
Edwards, B. (2008). Understanding Architecture Through Drawing. Taylor & Francis.
Spankie, R. (2012). İç Mimarlıkta: İç Mekan Çizimi ve Sunumu. Literatür Yayıncılık.
Spiller, N. (2013). Drawing Architecture. AD (Architectural Design). September-October.No:225. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 4 | 80 | Ödev | 10 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 4 | 3 | 12 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 4 | 4 | 16 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 10 | 2 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |