DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Halime Türkkan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 2) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 3) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 4) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, yönlendirme tasarımının bir dalı olan bilgilendirme tasarımının önemi ve gereği aktarılacak, her bir öğrenciye verilen bilgilendirme tasarımı projesi hayata geçirilecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş, programın incelenmesi. Bilgilendirme Tasarımı nedir? | 2. Hafta | Örnekler üzerinden tartışma / Sınıf kritikleri | 3. Hafta | Dönem projesinin verilmesi | 4. Hafta | Proje kritikler | 5. Hafta | İnsan odaklı tasarım (Proje kritikleri) | 6. Hafta | İşaret ve bilgilendirme (Proje kritikleri) | 7. Hafta | Ara sunum | 8. Hafta | 3 boyutta görsel tasarım (Proje kritikleri) | 9. Hafta | Düşünme-Planlama-Problem Çözme(Proje kritikleri) | 10. Hafta | Malzeme seçimi(Proje kritikleri) | 11. Hafta | Proje kritikleri / Sınıf tartışması | 12. Hafta | Proje kritikleri / Sınıf tartışması | 13. Hafta | Final sunum | 14. Hafta | Final teslim |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bierut, M., Drenttel, W. ve Heller, S. (2002). Looking Closer Four Critical Writings on Graphic Design. NY: Allworth Press.
Bringhurst, R. (2001). The Elements of Typographic Style. Canada: Hartley & Marks Publishers.
Felici, J. (2003). The Complete Manual of Typography A Guide to Setting Perfect Type. Berkeley: Peachpit Press.
Spiekermann, E. ve Ginger E.M. (2003). Stop Stealing Sheep & find out how type works. USA: Peachpit Press.
White, A.W. (2002). The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture and Type. New York: Allworth Press.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | Proje | 1 | 50 | Devam | 1 | 10 | Diğer | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 4 | 8 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 8 | 8 | Ödevler | 1 | 2 | 2 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |