Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİLENDİRME TASARIMI GSF356 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Halime Türkkan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi
2) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
3) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi
4) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, yönlendirme tasarımının bir dalı olan bilgilendirme tasarımının önemi ve gereği aktarılacak, her bir öğrenciye verilen bilgilendirme tasarımı projesi hayata geçirilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, programın incelenmesi. Bilgilendirme Tasarımı nedir?
2. Hafta Örnekler üzerinden tartışma / Sınıf kritikleri
3. Hafta Dönem projesinin verilmesi
4. Hafta Proje kritikler
5. Hafta İnsan odaklı tasarım (Proje kritikleri)
6. Hafta İşaret ve bilgilendirme (Proje kritikleri)
7. Hafta Ara sunum
8. Hafta 3 boyutta görsel tasarım (Proje kritikleri)
9. Hafta Düşünme-Planlama-Problem Çözme(Proje kritikleri)
10. Hafta Malzeme seçimi(Proje kritikleri)
11. Hafta Proje kritikleri / Sınıf tartışması
12. Hafta Proje kritikleri / Sınıf tartışması
13. Hafta Final sunum
14. Hafta Final teslim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBierut, M., Drenttel, W. ve Heller, S. (2002). Looking Closer Four Critical Writings on Graphic Design. NY: Allworth Press.

Bringhurst, R. (2001). The Elements of Typographic Style. Canada: Hartley &
Marks Publishers.

Felici, J. (2003). The Complete Manual of Typography A Guide to Setting
Perfect Type. Berkeley: Peachpit Press.

Spiekermann, E. ve Ginger E.M. (2003). Stop Stealing Sheep & find out how type
works. USA: Peachpit Press.

White, A.W. (2002). The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture and Type. New York: Allworth Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik130
Proje150
Devam110
Diğer110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav248
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık248
Laboratuvar
Final Sınavı188
Ödevler122
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10