Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAT SOSYOLOJİSİ GSF355 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Emir Hasan Ülger
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi kazanır
2) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi kazanır
3) Eleştirel düşünme becerisi kazanır
4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi kazanır
5) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi kazanır
6) Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISosyolojik gelişmeye bağlı olarak sanatın çeşitli alanlarındaki değişimleri ve sanatın toplumsal boyutu; sanatsal üretimin sosyal değeri, üretim ve dağıtım ilişkilerinde ekonomik-politik ve sosyal etkiler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sanat sosyolojisine giriş
2. Hafta Temel kavramlar
3. Hafta Sanat sosyolojisinin temel problemleri
4. Hafta Temel problemler
5. Hafta Temel problemler
6. Hafta Toplum-Kültür
7. Hafta Ara Sınavı
8. Hafta Sanat ve toplum arasındaki ilişki
9. Hafta Toplum ve sanatta ilkeler
10. Hafta Kuramlar - Toplum ve sanatta ilkeler
11. Hafta Kuramlar
12. Hafta Kuramlar
13. Hafta Kuramlar
14. Hafta Kuramlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Adorno T.W., The Culture Industry, London Routladge 1991
2. Alexander, Samuel, 1998, Beauty and other forms of value, Ann Arbor.
3 Burke S., The Death and Return of the Author, Criticism and Subjectivity in Barthes Foucault and Derrida, Edinburg 1998
4Bürger P., ,Avangarde Kuram, çev Erol Özbek İletişim Yay. İstanbul 2007
5. Fredrich Jameson, Postmodernism, Duke University Press USA 1995
6.E,Lunn, Marxism and Modernism an Historical Study of Lukacs Brecht, Benjamin and Adorno, Berkley University of California Press 1982
7 Read H., Art and Society, London 1970
8 I. Armstrong, The Radical Aesthetic, Blackwell UK 2000
9.Schaeffer Jean Marie, Art of the Modern Age, New French Thought Princeton University Pres, 2000
10 Whitford F., Bauhaus, London 2000
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler248
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14114
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X          
P3           
P4    X        
P5           
P6      X      
P7        X    
P8          X  
P9            X
P10