Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
META ANALİZİ İST484 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenciler, meta-analizi yöntemlerine hangi durumlarda, neden ihtiyaç olduğunu öğrenerek, bu yöntem ile analiz yapmayı öğreneceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
DERS TANIMIBu derste, meta analizinin tarihsel gelişimi; meta analizi için kaynak taraması; meta-analizinde kullanılan istatistiksel yöntemler; meta analizinde etki ölçümünün seçimi ve önemi; Mantel-Haenszel Yöntemi; Peto Yöntemi; Genel Varyansa Dayalı Yöntemler; Homojenlik Testleri ve meta Analizinde genel sorunlar üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Meta-analizine giriş, sorunun saptanması ve çalışma protokolünün geliştirilmesi
2. Hafta Meta-analizinin tarihsel gelişimi, konuyla ilgili literatür taraması ve yayın yanının incelenmesi
3. Hafta Bireysel çalışmaların meta-analizine dahil etme kriterlerinin belirlenmesi, çalışma planı, bireysel çalışmaların kalitelerinin ölçülmesi için yöntemler
4. Hafta Meta-analizinde istatistiksel yöntemler Model seçimi, etki ölçümü seçimi
5. Hafta Peto Yöntemi
6. Hafta SINIF İÇİ UYGULAMALAR
7. Hafta Genel Varyansa Dayalı Yöntemler
8. Hafta Homojenlik için İstatistiksel Yöntemler
9. Hafta Meta-Analizinde İstatistiksel Sorunlar ve Çözümleri
10. Hafta ARASINAV I
11. Hafta Mantel Haenszel Yöntemi
12. Hafta Cochran Yöntemi
13. Hafta En Çok Olabilirlik Yöntemi
14. Hafta ARASINAV II
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Meta-Analysis, Desicion Analysis and Cost-Effectiveness Analysis", Diana B. Petitti, 1994: Newyork,
ÖNERİLEN KAYNAKLAR Oxford."
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Mini-Sınav510
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2  X
P3  X
P4 
P5 
P6 
P7  X
P8  X
P9  X
P10 
P11 
P12