Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenciler, meta-analizi yöntemlerine hangi durumlarda, neden ihtiyaç olduğunu öğrenerek, bu yöntem ile analiz yapmayı öğreneceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
DERS TANIMI
Bu derste, meta analizinin tarihsel gelişimi; meta analizi için kaynak taraması; meta-analizinde kullanılan istatistiksel yöntemler; meta analizinde etki ölçümünün seçimi ve önemi; Mantel-Haenszel Yöntemi; Peto Yöntemi; Genel Varyansa Dayalı Yöntemler; Homojenlik Testleri ve meta Analizinde genel sorunlar üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Meta-analizine giriş, sorunun saptanması ve çalışma protokolünün geliştirilmesi
2. Hafta
Meta-analizinin tarihsel gelişimi, konuyla ilgili literatür taraması ve yayın yanının incelenmesi
3. Hafta
Bireysel çalışmaların meta-analizine dahil etme kriterlerinin belirlenmesi, çalışma planı, bireysel çalışmaların kalitelerinin ölçülmesi için yöntemler
4. Hafta
Meta-analizinde istatistiksel yöntemler Model seçimi, etki ölçümü seçimi
5. Hafta
Peto Yöntemi
6. Hafta
SINIF İÇİ UYGULAMALAR
7. Hafta
Genel Varyansa Dayalı Yöntemler
8. Hafta
Homojenlik için İstatistiksel Yöntemler
9. Hafta
Meta-Analizinde İstatistiksel Sorunlar ve Çözümleri
10. Hafta
ARASINAV I
11. Hafta
Mantel Haenszel Yöntemi
12. Hafta
Cochran Yöntemi
13. Hafta
En Çok Olabilirlik Yöntemi
14. Hafta
ARASINAV II
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
"Meta-Analysis, Desicion Analysis and Cost-Effectiveness Analysis", Diana B. Petitti, 1994: Newyork, ÖNERİLEN KAYNAKLAR Oxford."
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Mini-Sınav
5
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ