Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UYGULAMALI ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİK ANALİZ İST471 Yedinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrencinin öğrenme süresi sonunda, çok değişkenli analizlerin ne zaman, hangi durumda ve nasıl yapılabileceği bilgisini kazanmış olması gerekir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIÇok değişkenli istatistiksel yöntemler, çok sayıda değişkenin birlikte değişimini incelemektedir. Bu ders kapsamında; vektörler ve matrisler, özdeğer ve özvektör, karesel form, raslantı değişken vektörü, ortalama vektörü ve kovaryans matrisi, ilişki (korelasyon) matrisi, çok değişkenli normal dağılım ve özellikleri, çok değişkenli hipotez testleri (Hotelling's T2, MANOVA), temel bileşenler analizi, faktör analizi, kanonik korelasyon analizi, diskriminant analizi, kümeleme analizi, çok değişkenli doğrusal regresyon analizi konuları incelenmektedir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matris ve vektörler cebri, raslantı değişken vektörü, ortalama vektörü, kovaryans ve korelasyon matrisi, uzaklık matrisi, özdeğer, özvektör, karesel form
2. Hafta Matris ve vektörler cebri, raslantı değişken vektörü, ortalama vektörü, kovaryans ve korelasyon matrisi, uzaklık matrisi, özdeğer, özvektör, karesel form
3. Hafta Çok değişkenli normal dağılım ve özellikleri
4. Hafta Çok değişkenli normal dağılım ve özellikleri
5. Hafta Çok değişkenli hipotez testleri
6. Hafta Çok değişkenli hipotez testleri
7. Hafta Çok değişkenli hipotez testleri
8. Hafta ARASINAV I
9. Hafta Temel bileşenler analizi
10. Hafta Temel bileşenler analizi
11. Hafta Faktör analizi
12. Hafta Faktör analizi
13. Hafta Sınıf içi uygulama
14. Hafta II. ARA SINAV
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Applied Multivariate Statistical Analysis" Johnson R. A. ve Wichern D. W. , Prentice-Hall Inc.2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Ödev25
Proje25
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2  X
P3  X
P4  X
P5 
P6  X
P7  X
P8  X
P9  X
P10  X
P11  X
P12