Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI İST434 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarlama araştırmalarının temeli,
2) Tüketici davranışları
3) Çeşitli istatistiksel analizleri
4) Pazarlama araştırmasında öngörü yöntemlerini kullanmaları beklenmektedir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIÖğrencilerin istatistiksel bilgilerini günlük hayata uyarlayarak pazarlama araştırmalarını farklı açıdan ele almak dersin işlenişi açısından önemlidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlama Araştırmasına Giriş
2. Hafta Pazarlama Araştırması Süreci ve Pazarlama Bilgi Sistemleri
3. Hafta Pazarlama Araştırmasında Veri Elde Etme Kaynakları I
4. Hafta Pazarlama Araştırmasında Veri Elde Etme Kaynakları II
5. Hafta Araştırmasında Elde Edilen Verilerin Derleme Aşamaları
6. Hafta Pazarlama Araştırmasında Elde Edilen Verilere Yönelik Özel Analizler, Faktör Analizi ve Uygulamaları
7. Hafta Pazarlama Araştırmasında Elde Edilen Verilere Yönelik Özel Analizler Ayırım (Diskriminant) Analizi ve Uygulamaları
8. Hafta ARASINAV I
9. Hafta Pazarlama Araştırmasında Elde Edilen Verilere Yönelik Özel Analizler Kanonik Korelasyon ve Uygulamaları
10. Hafta Pazarlama Araştırmasında Elde Edilen Verilere Yönelik Özel Analizler Kümeleme (Cluster) Analizi ve Uygulamaları
11. Hafta Pazarlama Araştırmasında Elde Edilen Verilere Yönelik Özel Analizler Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi ve Uygulamaları
12. Hafta Örnekleme Teknikleri
13. Hafta Proje Sunumları II
14. Hafta Proje Sunumları III (2. ARA SINAV)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Churchill, Gilbert A., Jr. 1995. Marketing research: Methodological foundations. Sixth edition. Fort
Worth : The Dryden Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Mini-Sınav510
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12