Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
XML UYGULAMALARI İST407 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrencilerin XML, XML DTD, XML Schema okuyabilme ve yazabilmeleri
2) Öğrencilerin Perl kullanarak XML parser yazabilmeleri
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
DERS TANIMIXML, günümüzde doküman yayınlama ve Web uygulamaları geliştirmekte kullanılan en yaygın endüstri standartlarından biri olmuştur, ve bu alanlarda yaşanmakta olan sorunlara genişletilebilir ve zarif bir çözüm sunmaktadır. Bu ders, XML dokümanlarına ve ilgili teknolojilere temel ve geniş bir bakış açısı ile yaklaşmayı hedeflemektedir. Bu derste, geçerli (düzgün yazılmış) bir XML dokümanı yazmayı, DTD'lerin nasıl çalıştığını ve sözdizimlerini, CSS ve XML'in nasıl beraber kullanıldığını ve XSL'leri, ve son olarak RSS ve ATOM konularına değinilecektir. ?XML parsing? ve XML dokümanlarının işlenmesi için Perl programları dili de paralel bir şekilde anlatılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta XML Nedir, Tarihçe / Oluşum, XML'in amacı
2. Hafta XML'in avantajları ve kısıtlamaları
3. Hafta XML'le neler yapılabilir
4. Hafta XML yapısı
5. Hafta 5 XML tanımlamaları
6. Hafta XML elemanları, özellikler
7. Hafta DTD, DTD Hazırlama
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Schema'lar
10. Hafta XSLT
11. Hafta XML Genişletilebilmesi
12. Hafta Düzgün/Temiz XML
13. Hafta XML editörler
14. Hafta RSS, Metadata'lar, ATOM Formatları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"XML in a Nutshell", Elliotte Rusty Harold ve W. Scott Means, 2nd Ed., O'Reilly, June 2002.
"XML Schema", Eric van der Vlist, 1st Ed., O'Reilly, June 2002 "XSLT", Doug Tidwell, 1st Ed., O'Reilly, August 2001 "Learning Perl", R.L. Schwartz, T. Christiansen, 2nd ed
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Proje130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2  X   X
P3   
P4   
P5   
P6   
P7  X   X
P8   
P9   
P10  X   X
P11   
P12