Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersin sonunda öğrenciler java dilinde GUI hazırlamayı öğreneceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Yazılım Geliştirme Modelleri; UML; Betimsel Diller: Perl, Python; Web Programlama Dilleri: CGI, JavaScript, PHP; Web Veritabanı Arabirimleri: JDBC, MySQL; Proje: Örnek bir uygulama geliştirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Nesne Yönelimli Programlamanın Temelleri
2. Hafta
Java'da Girdi-Çıktı İşlemleri
3. Hafta
Arayüzler ve Soyut Sınıflar
4. Hafta
Soyut Veri Yapıları
5. Hafta
Sınıflar, Nesneler ve Kurucular
6. Hafta
Java Temel Sınıfları
7. Hafta
AWT
8. Hafta
ARASINAV I
9. Hafta
AWT
10. Hafta
Swing
11. Hafta
Swing
12. Hafta
Olay Yönetemi
13. Hafta
Olay Yönetimi
14. Hafta
Apletler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Timur Karaçay, Java İle Nesne Programlama, Seçkin Yayınevi, Ankara,2012, isbn: 978-975-02-1960-3. Timur Karaçay, Java Veri Yapıları, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2011, isbn:978-9944-711-65-4. Horstmann and Cornell, Core Java 2, Vol.1-2, Sun Microsystems Press,California, 2004, isbn:0-13-148202-5.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
10
Ödev
5
10
Mini-Sınav
5
10
Uygulama/Pratik
1
10
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ