Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Prolog dilinin temellerini öğrenecekler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Programlama Modelleri: Yapısal, Nesneye Yönelik; Yazılım Geliştirme Araçları: Unix altında, Windows?ta; Yazlılm Mühendisliği; Nesneye Yönelik Programlama: Nesne ve Metodlar, Polymorphism; UML: Temel Kavramlar, Araçlar; Proje: örnek bir uygulama geliştirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Programlama Modelleri: Yapısal
2. Hafta
Programlama Modelleri: Nesneye Yönelik
3. Hafta
Programlama Modelleri: Mantıksal
4. Hafta
Yazılım Geliştirme Araçları: Windows'ta
5. Hafta
Yazılım Geliştirme Araçları: Unix altında
6. Hafta
Nesneye Yönelik Programlama: Nesne
7. Hafta
Nesneye Yönelik Programlama: Metodlar
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Nesneye Yönelik Programlama: Polymorphism
10. Hafta
UML: Temel Kavramlar, Araçlar
11. Hafta
Örnek bir Uygulama Geliştirme
12. Hafta
Örnek bir Uygulama Geliştirme
13. Hafta
Örnek bir Uygulama Geliştirme
14. Hafta
Örnek bir Uygulama Geliştirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Mark Priestley, Practical Object-Oriented Design With UML, McGraw-Hill, ISBN:0-07-710393-9. Carol Britton, Object Oriented System Development, McGraw-Hill, ISBN:0-07-709544-8. Stephen R. Schach, Introduction to Object-Oriented Analysis and Design with UML and Unified Process, McGraw-Hill, ISBN:0-07-293984-2. Carol Britton, Software System Development - A Gentle Approach, McGraw-Hill, ISBN:0709974-5.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
5
10
Mini-Sınav
5
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ