DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu derste, öğrenciler, SQL dilini ve VTYS ile ilgili temel kavramları öğrenirler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Veri tabanı yönetimine giriş. Bilgi saklama yöntemleri ve bilgi organizasyonu. Hiyerarşik bilgi modelleme ve şemalar. İlişkisel cebir (relational algebra) veri tabanı işlem dilleri (SQL, QUEL vb.). Eşzamanlı işlemler ve tasarımı. Mantıksal veritabanı tasarımı. Nesne yönelimli ve bulanık mantık veri tabanları. Güncel veri tabanlarından örnekler ve optimizasyon yöntemleri.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Veritabanı kavramı ve veritabanı tipleri | 2. Hafta | İlişkisel veritabanı | 3. Hafta | Veriyi saklama ve geri alma | 4. Hafta | SQL | 5. Hafta | Veri İşleme | 6. Hafta | SQL operatörleri ve fonksiyonları | 7. Hafta | Veritabanı araçları | 8. Hafta | ARASINAV I | 9. Hafta | Oracle SQL Plus dili | 10. Hafta | PL/SQL | 11. Hafta | Oracle yükleme ve konfigürasyon yapma | 12. Hafta | Veri modeli geliştirme | 13. Hafta | Veritabanı yapısını tanımlama | 14. Hafta | Normalleştirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Timur Karaçay, http://www.baskent.edu.tr/~tkaracay web sitesindeki ders notları. 2. George Koch - Kevin Loney : Oracle The Complete Reference, Osborne McGraw-Hill, NewYork, 1997. 3. Dwight Cheu - Brian Linden: SQL Language Reference, Oracle, Ireland, 1990. 4. Ken Rudin - Tom Portfolio : PL/SQL User's Guide and Reference, Oracle, Ireland, 1990 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 10 | Ödev | 5 | 10 | Mini-Sınav | 5 | 10 | Uygulama/Pratik | 1 | 10 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |