Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA İST365 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Nesneye yönelik programlama kavramı, İlkel veri tipleri, Değişkenler, Operatörler kavramlarını öğreneceklerdir
2) Sınıf ve nesne, Statik ve anlık değişkenler, Referanslar, Kapsülleme, Giriş-Çıkış akımları, Dosya İşlemleri. Komut dizinleri (threads) kavramlarını kavrayacaklardır.
3) Görsel arayüzler oluşturmayı öğreneceklerdir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
DERS TANIMINesneye yönelik programlama kavramı. İlkel veri tipleri. Değişkenler. Operatörler. Sınıf ve nesne. Statik ve anlık değişkenler. Referanslar. Kapsülleme. Giriş-Çıkış akımları. Dosya İşlemleri. Komut dizinleri (threads). Görsel arayüzler. Araçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Nesneye yönelik programlama kavramı
2. Hafta İlkel veri tipleri
3. Hafta Değişkenler
4. Hafta Operatörler
5. Hafta Sınıf ve nesne
6. Hafta Statik ve anlık değişkenler
7. Hafta Referanslar
8. Hafta I. ARA SINAV
9. Hafta Kapsülleme
10. Hafta Giriş-Çıkış akımları
11. Hafta Dosya işlemleri
12. Hafta Komut dizinleri
13. Hafta Görsel arayüz
14. Hafta II. ARA SINAV
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Carol Britton, "Object-Oriented Systems Development", McGraw-Hill, 2001. 0077095448"
"Samuel N. Kamin, "An Introduction to Computer Science Using Java", McGraw-Hill, 2002." 0072323051.
" "Bahrami, "Object Oriented Systems Development", McGraw-Hill, 1999. 0071160906 .
" "M. KALIN, Object-Oriented Programming in Java, Prentice Hall, 2001."
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Ödev55
Mini-Sınav55
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X   X   X
P3    X   X
P4     
P5     
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8     
P9     
P10  X   X   X
P11     
P12