Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İSTATİSTİK METODLARI I İST253 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tahmin yöntemlerini tanımaları beklenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
DERS TANIMIBu derste örneklem ve örneklem dağılımları; parametre tahmin yöntemleri, güven aralıkları ve hipotez testleri ile basit doğrusal regresyon analizi anlatılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Örneklem Dağılımları
2. Hafta Ana kitle ortalaması ve oranı için aralık tahmini ve hipotez testleri
3. Hafta Ana kitle ortalaması ve oranı için aralık tahmini ve hipotez testleri
4. Hafta Ana kitle ortalaması ve oranı için aralık tahmini ve hipotez testleri
5. Hafta İki farklı ana kitlenin, ortalamalarının ve oranları için aralık tahmini ve hipotez testleri
6. Hafta İki farklı ana kitlenin, ortalamalarının ve oranları için aralık tahmini ve hipotez testleri
7. Hafta Tek ana kitle varyansı ve iki farklı ana kitle varyanslarına ilişkin hipotez testleri
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Tek ana kitle varyansı ve iki farklı ana kitle varyanslarına ilişkin hipotez testleri
10. Hafta Varyans Analizi ve Deney Tasarımı
11. Hafta Varyans Analizi ve Deney Tasarımı
12. Hafta Varyans Analizi ve Deney Tasarımı
13. Hafta Basit Doğrusal regresyon analizi
14. Hafta Basit Doğrusal regresyon analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARStatistics for Business and Economics, by Anderson/Sweeney/Williams, West Publishing Company, 1996
Statistics for Management and Economics, 7th Edition, by Mendenhall/Reinmuth/Beaver, Duxbury Press, 1993
Busines Statistics by Example, 5th Edition, by Terry Sincich, Prentice-Hall Inc. (International Students Edition), 1996. Business Statistics, 6th Edition, by Daniel/Terrell, Hougton Mifflin (International Students Edition), 1996.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev15
Mini-Sınav510
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2  X
P3 
P4 
P5 
P6 
P7  X
P8 
P9 
P10 
P11  X
P12