Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DOĞRUSAL CEBİR İST211 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel istatistik derslerine daha kolay uyumu beklenmektedir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIMatrisler, matrislerde işlemler, Satır denklik, Matrislerde tersinirlik, Doğrusal denklem sistemleri, Determinantlar, Vektör Uzayları, Doğrusal bağımlılık, Doğrusal Bağımsızlık, Tabanlar, İç çarpım uzayları, Norm ve Dikeylik, Dikey ve Birim-dikey tabanlar, Karakteristik değerler, Karakteristik vektörler ve köşegenleştirme, Gerçel simetrik matrislerin köşegenleştirilmesi, Doğrusal dönüşümler, Doğrusal dönüşümlerin matris gösterimleri, Koordinatlar ve taban değişimleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matrisler
2. Hafta Doğrusal denklem sistemleri
3. Hafta Determinantlar
4. Hafta Determinantların özellikleri, Cramer kuralı
5. Hafta Vektör uzayları
6. Hafta Alt uzaylar, Doğrusal bağımsızlık, Doğrusal bağımlılık, Taban ve Boyut
7. Hafta İç çarpım uzayları
8. Hafta ARASINAV I
9. Hafta İç çarpım uzaylarında ortonormal tabanlar, Gram-Schmidt yöntemi
10. Hafta Karakteristik değerler, Karakteristik uzaylar
11. Hafta Köşegenlenebilme
12. Hafta ARASINAV II
13. Hafta Doğrusal dönüşümler
14. Hafta Doğrusal dönüşümlerin matrisleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Elementary Linear Algebra", 8th Edition, Howard Anton - Chris Rorres, John Wiley, 2000
"Uygulamalı Lineer Cebir", 7. baskıdan çeviri, Bernard Kolman - David R. Hill, Palme yayıncılık, 2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Mini-Sınav510
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2 
P3  X
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9  X
P10 
P11 
P12