Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerilerini geliştirme 2) Anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, farklı metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapma 3) Akademik kelime yapısı ve kullanımı bilgileri öğrenme ve yazılı ve sözlü ifadede kullanma 4) Akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik makale yazma
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
SENG 232, üst-orta seviyede akademik İngilizce dersidir. Bu ders okuma, yazma ve çalışma becerilerine odaklanır. Sözcük ve dilbilgisi çalışmaları tanıma ve üretim amaçları için ele alınmaktadır. Dil ve becerilerin gelişimine yönelik pratik, entegre bir şekilde yapılmaktadır. Akademik çalışmada ihtiyaç duyulan becerilerin geliştirilmesi için, çalışma becerileri üzerinde durulmaktadır. Yazma becerisi özellikle çeşitli akademik makale türleri üretimi düzeyinde ele alınmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Introduction to the course
2. Hafta
2. Unit 1 Reading: Effective reading skills, Writing: Writing a comparing and contrasting essay, Vocabulary Development: Dictionary work, Review & Supplementary Materials
3. Hafta
3. Unit 2 Reading: Predicting content, Writing: Writing a paragraph, Vocabulary development: Recording vocabulary, Review & Supplementary Materials
4. Hafta
4. Unit 3 Reading: Paragraph purpose and text cohesion, Writing: Writing a persuasive article , Vocabulary development: Collocations, Research: Finding information, Review and Supplementary Materials
5. Hafta
5. Unit 4 Reading: Finding information from one than more source & identifying language for rephrasing and giving examples, Writing: Writing to describe and explain, Vocabulary Development: Compound nouns and adjectives , Review & Supplementary Materials
6. Hafta
6. Unit 5 Reading: Distinguishing between facts, speculation, and reported opinions & identifying a point of view, Writing: Writing an opinion essay, Vocabulary Development: Multiple meanings, Review and Supplementary Materials
7. Hafta
7. Unit 6 Reading: Dealing with longer texts, Writing: Writing an evaluation essay, Vocabulary development: Collocations , Review and Supplementary Materials
8. Hafta
8. Unit 7 Reading: How to make reading easier, Writing: Writing a summary, Vocabulary Development: Word-building, Research: Crediting sources, Review and Supplementary Materials
9. Hafta
9. Unit 8 Reading: Making notes, Writing: Writing a discursive essay, Vocabulary development: Synonyms and antonyms, Research: Crediting sources, Review and Supplementary Materials
10. Hafta
10. Unit 9 Reading: Understanding visual information (graphics), Writing: Writing a report using visual information, Vocabulary development: Word-building, Review and Supplementary Materials
11. Hafta
11. Unit 10 Reading: Dealing with longer texts, Writing: Giving a presentation, Vocabulary development: Formal and informal vocabulary, Review and Supplementary Materials
12. Hafta
12. Review
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
(1) Harrison, Richard (2015). Headway Academic Skills Reading, Writing and Study Skills (Level 3), Oxford University Press: Oxford (2) Writing Booklet (ELDBU-CDU) (2008) (3) ENG 231-232 Supplementary Materials Booklet (ELDBU-CDU) (2008) Öğrencilerin eğitim alanlarına uygun bireysel çalışma materyalleri önerilmektedir
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Diğer
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ