Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerilerini geliştirme 2) Anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, farklı metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapma 3) Akademik kelime yapısı ve kullanımı bilgileri öğrenme ve yazılı ve sözlü ifadede kullanma 4) Akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik makale yazma
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
SENG 231, orta seviyede akademik İngilizce dersidir. Bu ders okuma, yazma ve çalışma becerilerine odaklanır. Sözcük ve dilbilgisi çalışmaları tanıma ve üretim amaçları için ele alınmaktadır. Dil ve becerilerin gelişimine yönelik pratik, entegre bir şekilde yapılmaktadır. Akademik çalışmada ihtiyaç duyulan becerilerin geliştirilmesi için, çalışma becerileri üzerinde durulmaktadır. Yazma becerisi özellikle çeşitli akademik makale türleri üretimi düzeyinde ele alınmaktadır.
3. Unit 2 Reading: Skimming and scanning (reading for the general idea, and for particular information, Writing: Brainstorming ideas (topic areas and examples, completing a paragraph), Vocabulary development: Organizing vocabulary, Review & Supplementary Materials
4. Hafta
4. Unit 3 Reading: Predicting content (using the title and the pictures), & Meaning from context ( guessing the meaning of new words), Writing: Sentences / paragraphs (helping your writing flow) & varying the structure (making writing interesting), Vocabulary development: Word-building, Review and Supplementary Materials
5. Hafta
5. Unit 4 Reading: Identifying the main message, Writing: Writing a discursive essay, Vocabulary Development: Varying vocabulary, Review & Supplementary Materials
6. Hafta
6. Unit 5 Reading: Purpose and audience, Writing: Writing a formal e-mail, Vocabulary Development: Word-building, Review and Supplementary Materials
7. Hafta
7. Unit 6 Reading: Making notes & interpreting meaning, Writing: Paraphrasing and summarizing, Vocabulary development: Words that go together, Review and Supplementary Materials
8. Hafta
8. Unit 7 Reading: Using original sources (dealing with difficult language and unknown vocabulary), Writing: biographies, Research: Information on the Net, Review and Supplementary Materials
9. Hafta
9. Unit 8 Reading: Rephrasing and explaining (dealing with difficult scientific and technological words), Writing: Writing from notes, Vocabulary development: Abbreviations, Research: Crediting sources, Review and Supplementary Materials
10. Hafta
10. Unit 9 Reading: Intensive reading , Writing: Writing a description of a process, Research: Reference books, Review and Supplementary Materials
11. Hafta
11. Unit 10 Reading: Interpreting data, Writing: Writing about data in graphs and bar charts, Vocabulary development: Varying vocabulary, Review and Supplementary Materials
12. Hafta
12. Review
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
(1) Harrison, Richard (2016). Headway Academic Skills Reading, Writing and Study Skills (Level 2), Oxford University Press: Oxford
(2) Writing Booklet (ELDBU-CDU) (2008) (3) ENG 231-232 Supplementary Materials Booklet (ELDBU-CDU) (2008) Öğrencilerin eğitim alanlarına uygun bireysel çalışma materyalleri önerilmektedir
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Diğer
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ