Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Marka yönetiminin temel kavramlarını açıklar. 2) Marka stratejilerini öğrenir. 3) Markalara yönelik strateji analizleri yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Değişen rekabet ve pazar ortamında markanın/markalaşmanın kazandığı öneme dikkat çekilerek, çağdaş pazarlama yönelimleri paralelinde marka yönetimi olgusunun uygulamada ve akademik kapsamda geçirdiği evreleri ve gelişim alanlarını ele almaktadır. Marka yapılandırma ve yönetimi, marka statüsü, marka denkliği, marka kimliği ve imajı, marka konumlandırma ilişkisi ile stratejik marka yönetimi işlenen başlıca konular arasındadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin amacı ve tanıtılması, marka ve marka yönetimi
2. Hafta
Marka yönetiminin temel kavramları
3. Hafta
Marka Stratejileri
4. Hafta
Marka oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler
5. Hafta
Marka değeri ölçme ve yönetme sistemi geliştirme
6. Hafta
Uluslararası pazarlar için marka yönetimi
7. Hafta
Güçlü küresel markaların başlıca özellikleri
8. Hafta
Markalara yönelik strateji analizleri
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Marka yönetiminde dijital uygulamalar
11. Hafta
Marka Değerinin Kaynağının ve Çıktısının Ölçülmesi
12. Hafta
Yeni Ürünlerin Tanıtımı, İsimlendirilmesi ve Marka Genişlemesi
13. Hafta
Markalaşma Stratejilerinin Tasarımı ve Uygulaması
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Mark Tungate, Modada Marka Olmak, 2006 Uğur Batı, Stratejik Marka Yönetimi, 2013 Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, 2013 Paul Temporal, İleri Düzey Marka Yönetimi, 2011 Harriet Posner, Marketing Fashion,2011 Naomi Klein, No Logo, 2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
7
3
21
Toplam İş Yükü
109
Toplam İş Yükü / 30
3,63
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ