DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mehmet Ada Özdil
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kendi yaratıcı projelerini, çalışmalarını ve tasarımlarını profesyonel bir şekilde belgeleyerek etkili bir portfolyo oluşturmayı öğrenirler. 2) Öğrenciler, ilgi alanlarını ve güçlü yönlerini değerlendirerek portfolyolarının içeriğini belirlerler. Özgün projeleri ve çalışmaları seçerek portfolyolarını zenginleştirirler. 3) Görsel ve metinsel içeriği dengeli bir şekilde sunabilecekleri etkili bir portfolyo tasarımı ve düzeni oluşturmayı öğrenirler. 4) Hazırladıkları portfolyoları eleştiriye açarlar ve geri bildirim alarak portfolyolarını sürekli olarak iyileştirme yeteneklerini geliştirirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Yaratıcı çalışmaları etkili bir şekilde sunmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bu ders, öğrencilere projelerini ve tasarımlarını profesyonel bir şekilde belgelemelerini, düzenlemelerini ve sunmalarını öğreterek gelecekteki kariyerlerinde önemli bir araç olarak kullanabilecekleri portfolyolar oluşturmalarına yardımcı olur. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders Tanıtımı ve Portfolyo Kavramları | 2. Hafta | Dijital portfolyonun tanımı ve örneklerin incelenmesi | 3. Hafta | Basılı portfolyonun tanımı ve örneklerin incelenmesi | 4. Hafta | Portfolyo İçeriğinin Belirlenmesi | 5. Hafta | Basılı ve dijital portfolyolar için çalışmaların seçilmesi | 6. Hafta | Portfolyo tasarımı ve düzeninin belirlenmesi | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Portfolyo hazırlama süreci, atölye çalışmaları | 9. Hafta | Portfolyo hazırlama süreci, atölye çalışmaları | 10. Hafta | Portfolyo hazırlama süreci, atölye çalışmaları | 11. Hafta | Portfolyo hazırlama süreci, atölye çalışmaları | 12. Hafta | Seçilen çalışmaların dijital formatta hazırlanması | 13. Hafta | Basılı portfolyo için sayfa düzeni belirlenmesi ve kağıt seçimi | 14. Hafta | Portfolyo Sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Designing Creative Portfolios, Gregg Berryman Portfolio Design, Harold Linto Digital Portfolio, Anne McKenna |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Anlatım,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 10 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 14 | 2 | 28 | Toplam İş Yükü | | | 116 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |