Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) imgenin soykütüğüne yönelik temel kuram ve pratiği keşfetme fırsatı bulurlar. 2) imge ile ilgili farklı kuramsal ve yöntembilimsel yaklaşımları değerlendirip analiz edebilirler 3) imge pratiğini geçmişin yeniden değerlendirilmesi sürecinde analiz edip sentezleyebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok.
DERS TANIMI
Teknolojik araçlardaki yöndeşme, aracılı iletişimin herzaman ve heryerde gerçekleşmesini olanaklı hale getirirken, imgenin ontolojisi ve temsili sorunsalının sürekli gözden geçirilmesini gerekli kılmaktadır. Bu çerçevede bu ders, sanat ve iletişim arakesitinde işgöreceklere, zamanmekanın imgeyle inşa edilişi sürecinde gerekli kavramsal, tarihi, felsefi ve sanatsal bir altyapı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla ders, yaşam dünyalarını imge aracılığıyla kuran kuramsal ve metodolojik duruşları tarihsel ve eleştirel bir perspektiften mercek altına almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Görmek ve Düşünmek
2. Hafta
Görsel düşünme ve görsel okuryazarlık
3. Hafta
Zaman mekan, imge ve gerçeklik
4. Hafta
Sanal gerçeklik ve imge
5. Hafta
Medyada teknolojik yöndeşme ve imge
6. Hafta
İmgenin mekanik olarak yeniden üretimi
7. Hafta
İmge ve imgelem
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
İmgenin soykütüğü ve ontolojisi
10. Hafta
Hakikat, iktidar ve imge
11. Hafta
Üretim, gösterge sitemleri, iktidar ve ben üretim teknolojileri
12. Hafta
İmge:İdeoloji veSöylem
13. Hafta
İmgenin antropolojisi ve arkeolojisi
14. Hafta
Görsel retorik ve etik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Arnheim, Rudolph. 1974. Visual thinking. Berkeley. CA: University of California Press Benjamin, Walter,.2006. The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction (1936) in Media and CulturalStudies (eds. Meenakshi Gigi Durham and Douglas M. Kellner)Blackwell Publishing. Burke, Kenneth. 1937. Literature as Equipment for Living. Contemporary Literary Cirticism: Literary and Cultural Studies, 1994) (Ed. Robert Con Davis & Roland Schlefier). London: Longman. Rabinow, Paul. (ed.) 1984. Foucault Reader.NewYork: Pantheon Books. Foucault, Michel. 1970 The Order of Things (trans. Anon). London: Routledge Heiddeger, Martin. The Origin of Work of Art. Cambridge University Press. Kristeva, Julia 1982. Desire in language : A semiotic approach to literature and art. Oxford: B.Blackwell. Kristeva, Julia 1991. Strangers to ourselves. Hempstead: Harvester Wheatsheaf Hemel. Lechte, John. 2012. Genealogy and Ontology of the Western Image and its Digital Future. Newyork:Routledge. Mitchell, W. J. T. 1986 - Iconology: Image, Text, Ideology. Chicago: The University of Chicago Press. Panofsky, Erwing. 1972. Studies in Iconology. Oxford: WestviewPress.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ