Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) iletişim çalışmaları ekseninde bir sorunsal bularak, bu sorunsalı araştırma tasarımı olarak hazırlayabilir. 2) tez sürecine hazırlık yapabilir. 3) akademik ihlalleri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Tez konusunun seçimi, tez önerisinin hazırlanması, akademik yazım kuralları, tez hazırlık sürecinde karşılaşacak olası sorunların farklı çözüm biçimleri, akademik ihlaller ve sunum tekniklerine yönelik bilgiler öğrencilerin seçtiği araştırma konularıyla ilişkilendirilerek tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tezin anlamı; tez neden hazırlanır, teze yönelik beklentiler?
2. Hafta
Tezin anlamı; tez neden hazırlanır, teze yönelik beklentiler?
3. Hafta
Bir yüksek lisans tezinin biçim ve içerik açısından ders sorumlusu tarafından değerlendirilmesi
4. Hafta
Bir yüksek lisans tezinin biçim ve içerik açısından ders sorumlusu tarafından değerlendirilmesi
5. Hafta
Bir doktora tezinin biçim ve içerik açısından ders sorumlusu tarafından değerlendirilmesi
6. Hafta
Bir doktora tezinin biçim ve içerik açısından ders sorumlusu tarafından değerlendirilmesi
7. Hafta
Seçilmiş tezlerin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
8. Hafta
1. ara sınav
9. Hafta
Tez önerilerinin sunumu
10. Hafta
Akademik ihlaller
11. Hafta
2. ara sınav
12. Hafta
Makale sunumu
13. Hafta
Makale sunumu
14. Hafta
Genel değerlendirme ve tavsiyeler.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tez/seminer/proje konusu ile ilgili literatür.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ