DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Cihandar Hasanhanoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Acil Durum Yönetiminin ilkeleri ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur. 2) Acil durum yönetimi ve planlaması ile ilgili yasal mevzuatı öğrenir. 3) Tehlike ve risk analizi değerlendirmesi yapmayı öğrenir. 4) Acil durum ve afet planlama ekibi oluşturarak, takımın bir arada çalışmasını organize etmeyi öğrenir. 5) Doğal ve insan kaynaklı risklere yönelik özel acil durum planları hazırlamayı öğrenir. 6) Zarar azaltma ve hazırlık faaliyetlerini öğrenir. 7) Müdahale ve iyileştirme faaliyetlerini öğrenir. 8) Kurum genelinde acil durum tatbikatları hazırlayıp yönetmeyi öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Acil Durum Yönetiminin İlkeleri, Kavramlar ve Standartlar | 2. Hafta | Yasal Mevzuat ve Acil Durum Planı | 3. Hafta | Acil Durum Yönetiminin Unsurları | 4. Hafta | Tehlike ve Risk Analizi | 5. Hafta | Acil Durum Müdahale Ekipleri | 6. Hafta | Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi | 9. Hafta | Acil Durumlar (Doğal Kaynaklı) | 10. Hafta | Acil Durumlar (İnsan Kaynaklı) | 11. Hafta | Zarar Azaltma-Hazırlık Safhalarının İncelenmesi | 12. Hafta | Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi | 13. Hafta | Masabaşı Tatbikatlar | 14. Hafta | Ödev Sunumları ve Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ÖZDİKMEN, Tayfur; Acil Durum Yönetimi, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |