Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İŞİTME CİHAZLARI VE İMPLANTLAR OYL550 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Asuman Alnıaçık
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İşitme kaybı olan bireylerin (re)habilitasyonunda kullanılan cihazları sayar ve tanımlar
2) İşitme cihazlarının temel bileşenlerini, bunların işlevlerini ve elektroakustik özelliklerini anlar
3) Konvansiyonel işitme cihazlarının seçimi için kullanılan genel yaklaşımları tanımlar
4) İmplante edilebilen işitme cihazlarının temel özelliklerini sayar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İşitsel (re)habilitasyona giriş
2. Hafta Konvansiyonel amplifikasyonun sınıflandırılması
3. Hafta Amplifikasyon sistemlerinin bileşenleri ve fonksiyonları
4. Hafta İşitme cihazlarının elektroakustik özellikleri
5. Hafta İşitme cihazlarının elektroakustik özellikleri
6. Hafta İşitme cihazı seçimi ve değerlendirme
7. Hafta Yardımcı dinleme cihazları
8. Hafta Ara sınav/ Ödev
9. Hafta Kemiğe implante edilen işitme cihazları
10. Hafta Orta kulak implantları
11. Hafta Kohlear implant
12. Hafta Kohlear implant, beyin sapı implantı
13. Hafta İşitme kayıplı çocuğun rehabiltasyonu
14. Hafta İşitme kayıplı erişkinin rehabilitasyonu
15. Hafta Final sınavı/ Ödev
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHarvey Dillon(2012) Hearing Aids(Kindle Edition)Thieme Publisher
Brian Taylor, AuD, H. Gustav Mueller and PhD (2011) Fitting and Dispensing Hearing Aids.
Richard E. Carmen (2009) The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing.
Lindsay Pratt (2008)Hearing Aids - Can Be Your Best Friend: Learning More About Your Hearing Aid & Improve your Hearing and Word Understanding.
Michael Valente (2002)Strategies for Selecting and Verifying Hearing Aid Fittings
Jeffrey J. DiGiovanni (2011)Hearing Aid Handbook .
John K. Niparko (2009)Cochlear Implants: Principles and Practices.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev15
Uygulama/Pratik15
Devam15
Makale Sunuşu15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler21530
Toplam İş Yükü80
Toplam İş Yükü / 302,66
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3       
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9  X     X   X
P10       
P11       
P12  X   X   X   X