DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Asuman Alnıaçık
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşitme kaybı olan bireylerin (re)habilitasyonunda kullanılan cihazları sayar ve tanımlar 2) İşitme cihazlarının temel bileşenlerini, bunların işlevlerini ve elektroakustik özelliklerini anlar 3) Konvansiyonel işitme cihazlarının seçimi için kullanılan genel yaklaşımları tanımlar 4) İmplante edilebilen işitme cihazlarının temel özelliklerini sayar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İşitsel (re)habilitasyona giriş | 2. Hafta | Konvansiyonel amplifikasyonun sınıflandırılması | 3. Hafta | Amplifikasyon sistemlerinin bileşenleri ve fonksiyonları | 4. Hafta | İşitme cihazlarının elektroakustik özellikleri | 5. Hafta | İşitme cihazlarının elektroakustik özellikleri | 6. Hafta | İşitme cihazı seçimi ve değerlendirme | 7. Hafta | Yardımcı dinleme cihazları | 8. Hafta | Ara sınav/ Ödev | 9. Hafta | Kemiğe implante edilen işitme cihazları | 10. Hafta | Orta kulak implantları | 11. Hafta | Kohlear implant | 12. Hafta | Kohlear implant, beyin sapı implantı | 13. Hafta | İşitme kayıplı çocuğun rehabiltasyonu | 14. Hafta | İşitme kayıplı erişkinin rehabilitasyonu | 15. Hafta | Final sınavı/ Ödev |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Harvey Dillon(2012) Hearing Aids(Kindle Edition)Thieme Publisher Brian Taylor, AuD, H. Gustav Mueller and PhD (2011) Fitting and Dispensing Hearing Aids. Richard E. Carmen (2009) The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing. Lindsay Pratt (2008)Hearing Aids - Can Be Your Best Friend: Learning More About Your Hearing Aid & Improve your Hearing and Word Understanding. Michael Valente (2002)Strategies for Selecting and Verifying Hearing Aid Fittings Jeffrey J. DiGiovanni (2011)Hearing Aid Handbook . John K. Niparko (2009)Cochlear Implants: Principles and Practices. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 5 | Uygulama/Pratik | 1 | 5 | Devam | 1 | 5 | Makale Sunuşu | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 80 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |