Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Vestibüler sistem bütünlüğünün değerlendirilmesinde ve vestibüler sistem bozukluklarının tanısında kullanılan elektrokohleografi, servikal ve oküler miyojenik potansiyeller, video baş itme test, posturografi ve rotasyon sandalyesi testlerinin esaslarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Elektrokohleografi
2. Hafta
Elektrokohleografi
3. Hafta
Servikal uyarılmış myojenik potansiyeller
4. Hafta
Servikal uyarılmış myojenik potansiyeller
5. Hafta
Servikal uyarılmış myojenik potansiyeller
6. Hafta
Oküler uyarılmış myojenik potansiyeller
7. Hafta
Oküler uyarılmış myojenik potansiyeller
8. Hafta
Ara-sınav
9. Hafta
Video baş itme testi
10. Hafta
Video baş itme testi
11. Hafta
Video baş itme testi
12. Hafta
Postürografi
13. Hafta
Postürografi
14. Hafta
Rotasyon sandalyesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Handbook of Clinical Audiology. Handbook of Clinical Audiology, Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard, Linda Hood, Lippincott Williams & Wilkins,2009. Audiology: The Fundamentals, Fred H. Bess and Larry E. Humes (2008) Essentials of Audiology, Stanley A. Gelfand (2009)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Uygulama/Pratik
1
20
Devam
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
14
2
28
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
78
Toplam İş Yükü / 30
2,6
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ