DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Işılay Öz
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaşlanmaya bağlı işitme ve denge sisteminde ortaya çıkan değişiklikleri bilir. 2) Yaşlı hastaya odyolojik açıdan temel yaklaşım esaslarını bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yaşlılığın demografik özellikleri | 2. Hafta | Yaşlanma biyolojisi | 3. Hafta | Yaşlılarda duyu kaybı | 4. Hafta | Geriatrik hastaya klinik yaklaşım | 5. Hafta | Yaşlanma ve işitme sistemi | 6. Hafta | Yaşlanma ve vestibüler sistem | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Presbiakuzi | 9. Hafta | Geriatrik hasta ve amplifikasyon | 10. Hafta | Yaşlı hastada tinnitus | 11. Hafta | Emekli erişkinlerde işitmenin korunması | 12. Hafta | Yaşlılarda dizziness ve vertigo | 13. Hafta | Yaşlılarda çoklu duyu bozuklukları: değerlendirme ve yaklaşımlar | 14. Hafta | Yaşlılarda sosyal izolasyon, kaygı ve depresyon |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Geriatric Otolaryngology. Calhoun KH, Eibling DE (Eds). 2006, Taylor & Francis, New York, USA |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Devam | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 8 | 32 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |