Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KONUŞMA BOZUKLUKLARI OKB615 - 2 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Normal dil ve konuşma gelişimini, konuşma bozukluklarının değerlendirme, tanı ve tedavi prensiplerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dil, konuşma ve iletişim
2. Hafta Normal dil ve konuşma gelişimi
3. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında etiyoloji ve sınıflandırma
4. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında etiyoloji ve sınıflandırma
5. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında etiyoloji ve sınıflandırma
6. Hafta Motor konuşma bozuklukları
7. Hafta Motor konuşma bozuklukları
8. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tanı
9. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tanı
10. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tanı
11. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tedavi yöntemleri
12. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tedavi yöntemleri
13. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tedavi yöntemleri
14. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tedavi yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSpeech and Language Processing (2nd Edition) Daniel Jurafsky and James H. Martin (2008)
Introducing Speech and Language Processing (Cambridge Introductions to Language and Linguistics) John Coleman (2005)
Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008)
Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing J. Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (2009)
Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children (7th Edition) John E. Bernthal, Nicholas W. Bankson and Peter Flipsen (2012)
Language Disorders from Infancy through Adolescence: Listening, Speaking, Reading, Writing, and Communicating, 4e, Rhea Paul PhD CCC-SLP and Courtenay Norbury PhD (2011)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev110
Uygulama/Pratik110
Devam110
Makale Sunuşu110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi4520
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar14228
Final Sınavı
Ödevler23060
Toplam İş Yükü168
Toplam İş Yükü / 305,6
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2  X
P3  X
P4  X
P5 
P6 
P7 
P8 
P9