Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SES BOZUKLUKLARI OKB612 - 2 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ses bozukluklarını tanımlar, alt tiplerini ve özelliklerini öğrenir.
2) Sesin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri ve ses bozukluklarında kullanılan terapileri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Normal ses gelişimi
2. Hafta Ses bozukluklarına giriş
3. Hafta Çocuk ve yetişkinlerde ses bozuklukları
4. Hafta Çocuk ve yetişkinlerde ses bozuklukları
5. Hafta Ses bozukluklarında değerlendirme
6. Hafta Ses bozukluklarında değerlendirme
7. Hafta Yapısal ses bozuklukları
8. Hafta Nazal rezonans bozuklukları
9. Hafta Nörolojik ses bozuklukları
10. Hafta Psikojenik ses bozuklukları
11. Hafta Profesyonel ses
12. Hafta Ses bozukluklarında terapi teknikleri
13. Hafta Ses bozukluklarında terapi teknikleri
14. Hafta Ses Bozukluklarında danışmanlık
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Treatment of voice disorders, Robert Thayer Sataloff Plural Pub., University of Michigan, (2005)
2.Clinical Voice Disorders, Arnold E. Aronson and Diane Bless ( 2009)
3.Voice Disorders: Scope of Theory and Practice (Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders) Carole T. Ferrand (2011)
4.Voice Disorders,Christine Sapienza and Bari Hoffman Ruddy (2012)
5.The Voice and Voice Therapy (8th Edition), Daniel R. Boone, Stephen C. McFarlane, Shelley L. Von Berg and Richard I. Zraick (2009)
6.Understanding Voice Problems: A Physiological Perspective for Diagnosis and Treatment (Understanding Voice Problems: Phys Persp/ Diag & Treatment) Raymond Colton, Janina K. Casper and Rebecca Leonard (2011)
7.Clinical Voice Pathology: Theory and Management, Joseph C. Stemple, Leslie Glaze and Bernice Klaben (2009)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev110
Uygulama/Pratik110
Devam110
Makale Sunuşu110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi4624
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar14456
Final Sınavı
Ödevler23060
Toplam İş Yükü168
Toplam İş Yükü / 305,6
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3   
P4  X   X
P5   
P6   
P7   
P8   
P9