Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BARIŞ ÇALIŞMALARI POLT474 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Haluk Karadağ
Doktor Öğretim Üyesi Cihan Dizdaroğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Barış çalışmalarının arka planı ve özellikleri hakkında bilgi edinecekler,
2) Ortodoks ve eleştirel kuramların barış kavramına ilişkin algılarını değerlendirebilecekler,
3) Çatışma yönetimi ve önlenmesine yönelik yaklaşımları değerlendirebilecekler,
4) Kadınlar, gençler ve benzeri çeşitli temalar aracılığıyla barış anlayışlarını derinleştireceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMIBu ders, öğrencilere barış kavramının gelişimini ve Uluslararası İlişkiler (Uİ) teorisinin farklı dalları içindeki kavramsallaştırmasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Barış kavramının araştırılmasından başlayarak, ders birinci bölümde hem ana akım hem de eleştirel Uluslararası İlişkiler teorilerinin barışa bakış açıları hakkında ayrıntılı bilgi verecektir. İkinci bölümde, ders çatışma kavramına ve bunun sona erdirilmesine yönelik tartışmalara odaklanacaktır. Ayrıca ders, öğrencilere barış ve güvenlik ile ilgili günlük barış, kadın ve gençlik gündemleri gibi farklı temalar sağlayacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta Barış Kavramının Tanımlanması ve Barış Çalışmalarına Giriş
3. Hafta Uluslararası İlişkiler Teorisinde Barış Perspektifleri I: Barış ve İdealist Gelenek
4. Hafta Uluslararası İlişkiler Teorisinde Barış Perspektifleri II: Barış İçin Realist Bir Gündem
5. Hafta Uluslararası İlişkiler Teorisinde Barış Perspektifleri III: Barış için Marksist Gündemler
6. Hafta Uluslararası İlişkiler Teorisinde Barış Perspektifleri IV: Barış için Eleştirel Katkılar
7. Hafta Çatışma Kavramının Tanımlanması: Çatışmaların Nedenleri ve Özellikleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çatışmaları Sonlandırmak için Geleneksel Yaklaşımlar
10. Hafta Çatışmaları Sonlandırmak için Daha Yeni Yöntemler
11. Hafta Gündelik Barış
12. Hafta Kadın, Barış ve Güvenlik (WPS Gündemi)
13. Hafta Gençlik, Barış ve Güvenlik (YPS Gündemi)
14. Hafta Toparlama ve sonuç
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAltiok, A. et al. (2020) "Youth, peace, and security," in Hampson, F. O., Özerdem, A. and Kent, J. (eds.) Routledge Handbook of Peace, Security and Development. London: Routledge, pp. 428-443.
Bercovitch, J. and Jackson, R. (2009) "International Conflict and its Resolution: Moving from the Twentieth Century to the Twenty-first Century," in Bercovitch, J. and Jackson, R. (eds.) Conflict Resolution in the Twenty-first Century: Principles, Methods and Approaches. Ann Arbor: The University of Michigan Press, pp. 1-16Jeong, H. W.(2008): Understanding Conflict and Conflict Analysis. London: Sage.
Demetriou, O. and Hadjipavlou, M. (2018) "The Impact of Women?s Activism on the Peace Negotiations in Cyprus,"Nationalism and Ethnic Politics, 24(1), pp. 50-65.
Katz, Neil H. 1989. "Conflict Resolution and Peace Studies." Annals of the American Academy of Political and Social Science 504:14-21.
Lawler, P. (2008) "Peace Studies," in Williams, Paul D. (ed.) Security Studies: An Introduction. London: Routledge, pp. 73-88.
McEvoy-Levy, S. (2001) "Youth as Social and Political Agents: Issues in Post-Settlement Peace Building," Kroc Institute Occasional Paper 1, pp. 1-40.
Mac Ginty, R. (2014) "Everyday Peace: Bottom-up and Local Agency in Conflict-affected Societies," Security Dialogue, 45(6), pp. 548-564.
Mac Ginty, R. and Firchow, P. (2016) "Top-down and Bottom-up Narratives of Peace and Conflict," Politics, 36(3), pp. 308-323.
Mac Ginty, R. & Richmond, O. P. (2013) "The Local Turn in Peace Building: A Critical Agenda for Peace," Third World Quarterly, 34:5, pp. 763-783.
Özerdem, A. (2016) "The Role of Youth in Peacebuilding: Challenges and Opportunities," Oxford Research Group, October 26, https://gdc.unicef.org/resource/role-youthpeacebuilding-challenges-and-opportunities.
Polat, N. (2021) "Peace in Non-Western Theory," in Richmond, O. P. and Visoka, G. (eds.) The Oxford Handbook of Peacebuilding, Statebuilding and Peace Formation. New York: Oxford University Press, 190-203.
Richmond, O. P. (ed.) Peace in International Relations. London and New York: Routledge.
Webel, C. (2007) "Introduction: Toward a Philosophy and Metapsychology of Peace," in Galtung, J. and C. Webel (eds.) Handbook of Peace and Conflict Studies. London: Routledge, pp. 3-13.
Wibben, A.T.R. (2021) "Genealogies of Feminist Peace Research: Themes, Thinkers, and Turns," in Vayrynen, T. et al. (eds.) Routledge Handbook of Feminist Peace Research. London and New York: Routledge, pp. 17-27.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Devam130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler
Toplam İş Yükü151,5
Toplam İş Yükü / 305,05
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2    X    
P3       
P4       
P5       
P6        X
P7        X
P8      X  
P9  X     X   X
P10  X      
P11    X    
P12    X   X   X
P13