Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL BİLİM FELSEFESİ İŞLD621 - 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal Bilim Felsefesinin genel bir haritasını eleştirel bir gözle çizebilme becerisi geliştirmesi.
2) Sosyal Bilim Felsefesi alanında kendi başlarına katkı verecek ve görüşleri sorgulayabilecek düzeyde araştırıcı olması.
3) Sosyal Bilim Felsefesi alanında değerlendirilebilir şekilde hazırlanmış kuramsal bir makale yazım yeteneğini geliştirmesi.
4) Sosyal bilimlere özgü etik ilkeleri kavrarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİŞLD658 ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI İŞLD635 ÖRGÜT VE YÖNETİM KURAMLARI
DERS TANIMIDersin temel hedeflerinden birisi sosyal bilimlerin araştırma programlarındaki ontolojik ve epistemolojik konuların üstesinden gelebilmek olacaktır. Bu çerçevede mantıksal pozitivizm ve bilimsel gerçekçilik derinliğine ele alınacaktır. Ayrıca temel toplum bilimsel kuramlar da ayrıntılı bir biçimde tartışmaya açılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Bilim Yapmanın Dayanılmaz Ağırlığı
2. Hafta Bilimcilerin Kavrama Yeteneği
3. Hafta Bilim Felsefesi ve Sosyal Bilimler
4. Hafta Bilim Felsefesi ve Sosyal Bilimler
5. Hafta Bilim Felsefesi ve Sosyal Bilimler
6. Hafta Bilim Felsefesi ve Sosyal Bilimler
7. Hafta Bilimsel Gerçeklik
8. Hafta Bilimsel Gerçeklik
9. Hafta Pozitivizm - Olguculuk
10. Hafta Pozitivizm - Olguculuk
11. Hafta Akıl ve Bilinç Kuramı
12. Hafta Akıl ve Bilinç Kuramı
13. Hafta Örgüt ve Yönetim Alanında Kuram Geliştirme
14. Hafta Sonun Başlangıcı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARalashov, Y. ve Rosenberg, A (Der.). 2002. Philosophy of science: Contemporary reading. London: Routledge.
Collins, R. 1998. The sociology of philosophies: A global theory of intellectual change. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Keat, R. ve Urry, J. 1975. Social theory as science. London: Routledge and Kegan Paul.
Turner, S. P. ve Roth, P. A. 2003. Introduction. Ghost and the machine: Issues of agency, rationality, and scientific methodology in contemporary philosophy of social sciences.
S. P. Turner ve P. A. Roth (Der.), The Blackwell guide to the philosophy of social sciences: 1-17. Malden, MA: Blackwell.
Miller, A. I. 2000. Insights of genious: Imagery and creativity in science and art: 1-36. Cambridge, Mass.: MIT Press.
Folger, R. And Turillo, C. J. 1999. Theorizing as the Thickness of Thin Abstraction. Academy of Management Review, 24:605-622.
Kuhn, T. S. 1970. The structure of scientific revolutions. Chicago: The University of Chicago Press. s. 1-76.
Burrell, G. ve Morgan, G. 1979. Sociological paradigms and organizational analysis. New Hampshire: Heineman. s. 1-117.
Boyd, R. 1999. On the current status of scientific realism. R. Boyd, P. Gasper ve J. D. Trout(Der.), The philosophy of science: 196-222. Cambridge, Mass.: The MIT Press.
Psillos, S. 2005. Scientific realism and metaphysics. Ratio, 18(4):385-404.
Schlick, M. 1999. Positivism and realism. R. Boyd, P. Gasper ve J. D. Trout(Der.). The philosophy of science: 37-55. Cambridge, Mass.: The MIT Press.
DiSalle, R. 2002. Reconsidering Kant, Friedman, logical positivism, and the exact sciences. Philosophy of Science, 69:191-211.
Kitchener, R. F. 2004. Logical positivism, naturalistic epistemology, and the foundations of psychology. Behavior and philosophy, 32:37-54.
Searle, J. R. 2002. Why I am not a property dualist? Journal of Consciousness Studies, 9(12):57-64.
Searle, J.R. 2004. Mind: A brief introduction. New York: Oxford University Press.
Searle, J. R. 1995. The construction of social reality: 1-57. New York: Free Press.
Searle, J. R. 2006. Social ontology: Some basic principles. Anthropological Theory, 6(1):12 29.
Searle, J. R. 2010. Making of the social world. New York: Oxford University Press.
Hacking, I. 1999. The social construction of what? Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Boxenbaum, E. ve Rouleau, L. 2011. New knowledge products as bricolage: Metaphors and scripts in organizational theory. Academy of Management Review, 36(2):272-296.
Kilduff, M., Mehra, A. ve Dunn, M. B. 2011. From blue sky research to problem solving: A philosophy of science theory of new knowledge production. Academy of Management Review, 36(2):297-317.
Sargut, A. S. 2012. Sosyal bilim olarak örgüt ve yönetim araştırma alanları: Bilimsel meşruiyet sorunları nasıl aşılır? Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2):1-16.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev150
Makale Sunuşu150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler450200
Makale İnceleme350150
Toplam İş Yükü462
Toplam İş Yükü / 3015,4
Dersin AKTS Kredisi15
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X   X   X
P2  X   X   X  
P3    X   X   X
P4  X   X   X  
P5  X   X   X  
P6  X   X     X
P7  X       X
P8  X   X    
P9  X     X  
P10    X   X   X
P11