DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 15 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ders sonunda öğrenciler muhasebe denetiminin ne olduğu konusunu tartışabileceklerdir. 2) Ders sonunda öğrenciler muhasebe denetimi mesleğinin ne olduğunu açıklayabileceklerdir. 3) Ders sonunda öğrenciler muhasebe denetimi mesleği ile ilgili ülkemizde geçerli olan kuralları açıklayabileceklerdir. 4) Ders sonunda öğrenciler muhasebe denetiminde hile ve yolsuzlukların nasıl ortaya çıktığı konusunu tartışabileceklerdir. 5) Ders sonunda finansal tabloların denetiminin Uluslararası Denetim Standartları'na uygun olarak nasıl yapılacağı konusunda bilgilenmiş olacaklardır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | İŞLD614 FİNANSAL ANALİZ
|
DERS TANIMI | Muhasebe ekonomik birime ilişkin bilgilerin üretildiği bir sistemdir.Denetim ise muhasebe sürecini gözden geçirerek finansal tabloların gerçeği yansıtıp yansıtmadığını belirleme sürecidir. Kontrol kapsamında işletme tarafından önceden belirlenmiş çeşitli normlar, standartlar bulunmaktadır. Kontrol bu standart veya normlara uyulup uyulmadığının araştırılmasıdır. Muhasebe denetimi mali tabloların genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine uygunluğunun ve bir bütün olarak gerçeği yansıtıp yansıtmadığının denetimidir.SPK kapsamında yapılan denetimler, muhasebe denetimine örnek olarak verilebilir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Genel kabul görmüş denetim standartları | 2. Hafta | Denetim İşlevi I | 3. Hafta | Denetim İşlevi II | 4. Hafta | Bağımsız Denetçinin Görevleri | 5. Hafta | Denetçinin Meslek Ahlakı | 6. Hafta | Denetim Raporunun Hazırlanmasında Denetçinin Sorumlulukları | 7. Hafta | Risk Değerlendirme | 8. Hafta | ARASINAV | 9. Hafta | İç Kontrol | 10. Hafta | Hile ve Yolsuzluk | 11. Hafta | Örnek Vakalar I | 12. Hafta | Örnek Vakalar II | 13. Hafta | Örnek Vakalar III | 14. Hafta | Örnek Vakalar IV |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Akdoğan ,Tenker (2007) 5.Bölüm Revsine, Collins, Johnson (2002) Chapter 18
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 250 | 250 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 160 | 160 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 456 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 15,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 15 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |