DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanırlar. 2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kazanırlar. 3) Bir sistem, eleman ve projesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanırlar. 4) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanırlar. 5) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sistemler ve Modeller. Kompleks sistemlerin modellenmesi, Lagrange denklemleri. Bond grafikleri. Sistem tanıma, Geçici cevap kestirimi, Spektrum ve frekans fonksiyonları. En küçük kareler kestirimi. Dinamik modellerde parametrik değerlendirmeler. Model doğrulama.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sistem ve sinyaller için modeller | 2. Hafta | Temel test ve tanımlama metodları | 3. Hafta | Basit kavram ve doğrusal sistem teorisi, olasılık yöntemleri | 4. Hafta | Basit kavram ve doğrusal sistem teorisi, olasılık yöntemleri | 5. Hafta | Basit kavram ve doğrusal sistem teorisi, olasılık yöntemleri | 6. Hafta | Sinyallerin fourier analizleri | 7. Hafta | En küçük kareler kestirimi | 8. Hafta | ARASINAV | 9. Hafta | Parametrik yöntemlerle transfer fonksiyon modellerinin tanımlanması | 10. Hafta | Parametrik yöntemlerle transfer fonksiyon modellerinin tanımlanması | 11. Hafta | Parametrik yöntemlerle transfer fonksiyon modellerinin tanımlanması | 12. Hafta | Spektrum kestirimi | 13. Hafta | Spektrum kestirimi | 14. Hafta | Tasarım örnekleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Modeling Identification and Simulation of Dynamic Systems P.P.J. van den Bosch, A.C. van der Klauw, CRC Press 1994 Modeling of Dynamic Systems L. Ljung and T. Glad Prentice Hall 1994 System Modeling and Identification R.Johanessen Prentice Hall 1993 L. Ljung: System Identification: Theory for the User. Prentice Hall 1999, 2nd ed.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 5 | 20 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 5 | 25 | 125 | Toplam İş Yükü | | | 295 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |