DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nörolojik hastalıklarda görülen semptomları açıklar. 2) Nörolojik fizyoterapide güncel değerlendirme ve tedavi kavramlarını tartışır. 3) Nörolojik fizyoterapi alanındaki güncel literatürü kullanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı nörolojik problemlerden etkilenen hastalar ile çalışan fizyoterapistlerin bilgi ve deneyimlerini artırmaktır |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş | 2. Hafta | Konu paylaşımı | 3. Hafta | Kanıt nedir? Çalışma nasıl planlanır? | 4. Hafta | Kas Tonusu | 5. Hafta | Spastisite tedavisi | 6. Hafta | Ağrı | 7. Hafta | Nöroplastisite | 8. Hafta | Motor öğrenme | 9. Hafta | Denge | 10. Hafta | Propriyosepsiyon | 11. Hafta | Nörolojik fizyoterapide güncel yaklaşımlar | 12. Hafta | COVID-19 ve nörolojik hastalıklar | 13. Hafta | Vestibüler Rehabilitasyon | 14. Hafta | Literatür tarama |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Handbook of Neurological Rehabilitation Second Edition Edited by Richard J. Greenwood, Michael P. Barnes, Thomas M. McMillan, Christopher D. Ward
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 1 | 50 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 213 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |